آموزش فلش گوشی های سامسونگ

12 1

گاهی وقت ها می شود که نیاز داریم که موبایل خود را فلش کنیم. برخی اوقات می شود که موبایل ضربه می بینید و دیگر روشن نمی شود نیاز پیدا می کنیم تا گوشی خود را فلش کنیم. یا مثلا برخی وقات موبایل هنگ می کند مجبور می شویم موبایل خود را فلش کنیم.  خیلی مسائل وابسته به فلش کردن موبایل است. حالا سوال اینجاست که برای گوشی های سامسونگ چه کاری باید انجام دهیم تا مراحل فلش کردن را به خوبی انجام دهیم؟ با گوشی باز همراه باشید تا بتوانیم به خوبی موبایل خود را فلش کنیم. در این مقاله آموزش فلش گوشی های سامسونگ را می خوانیم.

مرحله ی اول فلش کردن گوشی سامسونگ در گوشی باز

اولین مرحله آموزش فلش گوشی های سامسونگ پشتیبان گیری است که مهمترین مرحله در فلش کردن گوشی سامسونگ شماست. اگر نسخه پشتیبان از داده های خود را ندارید، پس از فلش کردن گوشی سامسونگ همه داده ها و اطلاعات خود را از دست خواهید داد. برای یافتن برنامه های پشتیبان، می توانید در Play Store برنامه ای به نام Titanium Backup یا Helium را برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در رایانه خود جستجو کنید و پس از به فلش کردن گوشی خود می توانید آن را بازیابی کنید.

مرحله ی دوم آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

برای آموزش فلش گوشی های سامسونگ خود با ROM سفارشی، باید تنظیمات “Bootloader” را تغییر دهید. بوت لودرمطابق با BIOS کامپیوتر است. روش باز کردن قفل بوت لودر برای هر گوشی متفاوت است. باز کردن قفل بوت لودر به شما امکان می دهد تلفن خود را روت کنید. روت کردن اندروید شانس موفقیت فلش رام را افزایش می دهد. برنامه هایی مانند Kingo ، SuperSU و Pro Root App برای روت کردن گوشی اندرویدی شما عالی هستند. در جستجوی راهنمای دقیق و جامع در مورد نحوه انجام آن با توجه به تلفن هوشمند Android خود، روت را جستجو کنید.

مرحله ی سوم آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

اگر هنوز ROM مورد نظر خود را بارگیری نکرده اید، باید آن را انتخاب کرده و در این مرحله بارگیری کنید. محبوب ترین رام های اندرویدی شامل CyanogenMod ، Paranoid ، Carbon و MIUI است. می توانید این رام ها را از رایانه خود بارگیری کرده و سپس به گوشی سامسونگ خود منتقل کنید، یا اگر نمی خواهید از رایانه استفاده کنید، می توانید از برنامه ای به نام ROM Manager استفاده کنید که به طور خودکار چندین رام را در تلفن شما بارگیری می کند.

مرحله ی چهارم فلش کردن گوشی samsung در گوشی باز

در این مرحله، باید گوشی را در حالت بازیابی راه اندازی کنید. برای این کار باید کلید کاهش صدا را به همراه کلید پاور گوشی پایین نگه دارید. این شما را به منویbootloader می برد. برای دسترسی به این قسمت نیاز است که از کلید بالا بردن صدا و کلید کاهش صدا برای حرکت به منوهای مختلف استفاده کنید. همچنین دکمه روشن خاموش گوشی نیز برای انتخاب و وارد کردن بازیابی استفاده می شود.

هنگامی که وارد حالت بازیابی می شوید، گزینه های مختلفی مانند Clean Up ، Install ، Settings ، Backup  و غیره را مشاهده خواهید کرد. از دکمه های افزایش و کاهش صدا برای دسترسی به منوهای مختلف استفاده کنید و گزینه Install را با دکمه روشن و خاموش انتخاب کنید Install Zip from SD Card را انتخاب کنید، درایو ROM را پیدا کرده و با ضربه زدن روی دکمه در پایین صفحه، نصب خود را تأیید کنید. برای خرید انواع پنس تعمیرات موبایل با شماره های مندرج در وب سایت تماس بگیرید.

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ با نرم افزار Odin با کمک گوشی باز

نرم افزار Odin  با هدف سهولت فرایند فلش کردن برای گوشی های سامسونگ ارائه شده است. بنابراین، اقدامات بسیار دشواری برای انجام این کار نیازی نیست انجام بدهید. اولین قدم این است که آخرین نسخه رسمی برنامه Odin را بارگیری کرده و روی رایانه خود نصب کنید. البته برای بارگیری برنامه، یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید. نصب برنامه بسیار ساده است و نیازی به کرک و غیره ندارد. حالا باید فایل ROM را که می خواهید فلش کنید روی گوشی بارگیری کنیدکه این مرحله  بسیار مهم است که این مرحله را به درستی و دقیق انجام دهید زیرا در صورت بارگیری ROM  به صورت اشتباه، موبایل شما خراب می شود و روشن نمی شود.

پس خیلی مراقب باشید. در این مرحله دقت کنید برای رفتن به بخشXDADevelopers و بارگیری بخش ROM یا Firmware روی این بخش کلیک کنید. همچنین می توانید روی این قسمت کلیک کنید تا سیستم عامل گوشی سامسونگ در وب سایت رسمی مستقر شود. برای سفارش شابلون تعمیرات موبایل با شماره های سایت تماس حاصل فرمایید.

سپس به ROM یا سیستم عامل رسمی نیاز دارید. سیستم عامل مناسب برای مدل تلفن مورد نظر خود را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که ROM انتخاب شده با شماره مدل تلفن شما سازگار است. پس از بارگیری ROM مناسب برای تلفن خود، که به صورت فایل ZIP بارگیری می شود، باید آن را استخراج کنید. استخراج یا باز کردن این فایل به شما امکان دسترسی به پنج فایل مختلف را می دهد که همه آنها دارای پسوند MD5 هستند.

آخرین مرحله فلش کردن گوشی سامسونگ

لازم به ذکر است که به مسیری که فایل ها ذخیره می شوند توجه کنید و این مسیر را یادداشت کنید، زیرا در چند مرحله بعدی باید این مسیر را برای نرم افزار Odin و فایل های موجود در این قسمت Import to Odin را تعریف کنید. اکنون با استفاده از کابل مناسب که حاوی برنامه Odin و فایل سیستم عامل است، تلفن خود را به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید. کمی صبر کنید تا کامپیوتر تلفن را تشخیص دهد و در صورت لزوم درایورها را نصب کند.

اکنون برنامه Odin را بارگیری کنید. اگر تلفن توسط برنامه Odin شناخته نشد، یکبار تلفن را از رایانه جدا کرده و این کار را تکرار کنید تا در نهایت گوشی سامسونگ شما توسط Odin شناسایی شود. اکنون باید گوشی سامسونگ خود را در حالت دانلود مد منتقل کنید.گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید سپس دکمه های پاور (Power)، کاهش صدا (Volume Down) و هوم (Home) را به طور همزمان فشرده دهید و چند ثانیه نگه دارید تا حالت دانلود مد گوشی فعال شود. با گوشی باز می توانید به خوبی به تمام سوالات خود پاسخ دهید و کار های خود را بدون وقفه انجام دهید.

کلیدواژه : مقالات آموزشی
ارسال دیدگاه