افزایش سرعت اینترنت در گوشی

سرعت اینترنت گوشی

اسمارت‌فون‌های امروزی از مودم‌های پیشرفته و پرسرعتی سود می‌برند. گوشی‌های موبایلی که در دو سال اخیر معرفی شدند؛ حداقل مجهز به یک مودم LTE Cat11 هستند که سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیتی دارند.

کاربران این گوشی‌ها کمتر احساس کندی اینترنت می‌کنند و غالبا از اینترنت دیتا بیشتر از وای‌فای و ای‌دی‌اس‌ال لذت می‌برند.

اما کاربرانی که اسمارت‌فون‌های قدیمی‌تری دارند و گاها هنوز از گوشی تلفن همراهی استفاده می‌کنند که ارتباطات LTE و 4G را پشتیبانی نمی‌کند؛ با مشکل کندی سرعت اینترنت دیتا و شبکه موبایل روبرو هستند و آرزو می‌کنند ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود داشت.

افزایش سرعت اینترنت موبایل, افزایش سرعت اینترنت گوشی

چک کردن تنظیم های شبکه موبایل در اسمارت فون :

۱- بررسی تنظیمات شبکه موبایل

نخستین اقدام شما باید بررسی نوع اتصالات اسمارت‌فون باشد.

گاهی اوقات گوشی شما از شبکه 4G یا 4.5G پشتیبانی می‌کند ولی تنظیمات شبکه روی شبکه 3G است و در نتیجه نمی‌توانید سرعت دیتای بالاتری داشته باشید.

باید مطمئن شوید همیشه گوشی شما به سریع‌ترین شبکه موبایل در دسترس متصل می‌شود. برای بررسی تنظیمات شبکه گوشی:

اپلیکیشن Settings را اجرا کنید

وارد بخش Network & Internet شوید

گزینه Mobile network را انتخاب کنید

روی گزینه Preferred Network type ضربه بزنید

حالا باید گزینه 4G انتخاب شده باشد. اگر گزینه دیگری مانند +HSPA یا 3G انتخاب شده است؛ نسبت به تغییر تنظیمات شبکه اسمارت‌فون خود اقدام کنید.

 در اسمارت فون  از نرم افزار های سبکتر استفاده کنید:

قسمت زیادی از سرعت دیتای گوشی به وسیله نرم افزار های نصب شده در روی اسمارت فون پر می شوند تحقیقات نشان داده حذف کردن نرم افزار فیس بوک به تنهایی قادر است سرعت اینترنت شما را چند برابر نماید.نرم افزارهایی هم مثل تلگرام،فیس بوک،توییتر،واتس آپ،فیس بوک مسنجر و مثل آن ها هم در پس زمینه اندروید دیتا مصرف کرده و به محض اینکه به اینترنت متصل شوند کمی از پهنای باند اینترنت را اشغال می کنند.پس یکی از روش هایی که برای افزایش سرعت اینترنت شما تاثیر دارد حذف کردن این اپلیکیشن ها توسط نرم افزارهای نسخه سبک تر آن ها می باشد.

اپلیکیشن های مبایل معمولا نسخه های سبکتری داشته که همان کاربرد اصلی اپلیکیشن ها را دارند اما نیاز به سرعت بالای اینترنت را ندارند.گوگل در سال پیش نرم افزار Google Go را معرفی نمود که برای اینترنت خیلی سبکتر و بهتر از نرم افزار اصلی گوگل می باشد.

برنامه های غیرقابل استفاده و یا ویجت های بدون فایده را از روی گوشی خود آنیستال کنید.

برنامه های زیادی هستند که ظاهری ساده دارند اما در اصل خوره ی اینترنت هستند.  زمانی که شروع به دانلود برنامه های متعدد و پرمصرف اینترنتی می کنیم، باید دقت کنیم که هر کدام از این برنامه ها می توانند سرعت اینترنت گوشی را کاهش دهند. خوب است بدانید که شما به عنوان کاربر شبکه پهنای باندی را در اختیار دارید که میان مصرف کنندگان اینترنت گوشی شما که همان برنامه ها و شبکه های اجتماعی هستند، تقسیم می شود. اگر برنامه ی پر مصرف اینترنتی مثل اینستاگرام روی گوشی شما همواره در حال اجراست، طبیعی است که بهنای باندی برای وب گردی شما در گوگل کروم باقی نماند. از جمله برنامه های پرمصرف اینترنتی می توان به اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد.

استفاده کردن از نرم افزارهای مدیریت دیتا:

همانگونه که برای انجام هر عملی در روی تلفن هوشمند یک اپلیکیشن فراهم شده است برای مصرف کردن دیتا و کم شدن سرعت اینترنت هم نرم افزارهای Data Saver را داریم.گوگل از نرم افزار Datally برای اسمارت فون ها استفاده کرده که قادر است علاوه بر مدیریت کردن اتصال دیتای تلفن همراه تنظیم ها و ترفندهایی را برای کم کردن استفاده از اینترنت و افزایش سرعت آن ارائه نماید.

استفاده کردن از مسدود کننده تبلیغ:

یک ترفند دیگری که برای بهبود سرعت اینترنت در روی تلفن همراه لازم است رهایی یافتن از دست تبلیغ های اینترنتی می باشد تبلیغ ها به آسانی بیشتر از نیمی از حجم وبسایت را تشکیل خواهند دارد حالا فکر کنید که حجم دانلود دیتا در گوشی شما پنجاه درصد کم شود در روی سرعت اینترنت شما تاثیر زیادی دارد.مسدود کردن تبلیغ در مرورگرها قادر است جلوی دانلود این نمونه از تبلیغ ها را بگیرد و تنها دیتا و تصاویر لازم در وبسایت لود گردد.

برای استفاده کردن از مسدود کردن مرورگر اول سعی کنید یک مرورگر وب مثل اپرا را نصب نموده چون این مرورگر تصاویر را هم فشرده خواهد کرد تا حجم کمی از دیتای شما مصرف گردد و سرعت اینترنت شما بهبود پیدا کند می توانید از مرورگر brave هم استفاده کنید که به وسیله میلیون ها کاربر مورد استفاده قرار گرفته و جزو بهترین مسدودکننده های تبلیغ در روی گوشی موبایل می باشد.

ارسال دیدگاه