تمام اطلاعاتی که تا به امروز در مورد آیفون 12 منتشر شده است.

گوشیباز

اپل آیفون 12 از دستاوردهای آتی کوپرتینویی‌ها است که به عقیده برخی از کارشناسان با ویژگی‌های جدید و خیره‌کننده عرضه خواهد شد. در ادامه به تمامی جزییات و اخبار منتشر شده از آیفون ۱۲ خواهیم پرداخت.

تاریخ عرضه اپل آیفون 12

هرچند زمان زیادی از معرفی آیفون‌های 2019 نمی‌گذرد باید بگوییم که این آیفون در سه نسخه و در تاریخ 10 سپتامبر 2019 مصادف با 19 شهریور 98 معرفی شد؛ پس انتظار می‌رود که برای معرفی نسخه‌های مختلف گوشی آیفون اپل 12 هم تا هفته دوم سپتامبر 2020 باید منتظر بمانیم. اما همیشه این احتمال وجود دارد که اپل زودتر از تاریخ یاد شده گوشی اپل آیفون 12 را معرفی کند تا بتواند جایگاه بهتری در میان رقبایی که در سال آینده از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند، داشته باشد. البته این تنها یک احتمال است و تاریخ مطمئن‌تر به همان ماه سپتامبر اشاره خواهد داشت.

مشخصات فنی آیفون 2020

مشخصات، قیمت و خرید گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 ظرفیت 64 گیگابایت

 

انتظار می‌رود در بخش مشخصات فنی شاهد بدنه‌ای ضد آب از گوشی موبایل آیفون 12 تاشو باشیم که با یک بدنه با طراحی شیشه‌ای نیز همراه شده است. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان از حضور درگاه USB-C نیز در گوشی‌های اپل آیفون 12 صحبت می‌کنند. در بخش شارژ گوشی هم براساس خبرهای منتشر شده انتظار می‌رود که قابلیت شارژ معکوس به ویژگی‌های آیفون اضافه گردد. همچنین سری جدید باتری گوشی اپل ارتقا خواهد یافت و قابلیت‌های دوربین مانند ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نور ضعیف نیز بهتر خواهد شد.

اپل در آیفو‌ن‌های جدید مقاومت شیشه‌ی محافظ پنل پشتی و جلویی را بالا می‌برد

بررسی آیفون XR اپل از نگاه وب‌سایت‌های معتبر فناوری

به‌علاوه طرح‌واره‌های جدیدی که EverythingApplePro دریافت کرده است نشان می‌دهد مدل‌های پرو آیفون ۱۲ قرار است دارای طراحی شبیه‌به آیفون 5s و آیپد پروهای نسل جدید باشند. این خبر را پیش‌تر منابع دیگری نیز اعلام کرده بودند؛ بر این اساس بخش کناری آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس ظاهری تخت خواهد داشت.

مکس واین‌بک به‌تازگی گفته است اپل از میزان دوام لبه‌های تخت آیفون ۱۲ رضایت کامل دارد. بررسی‌ها به‌طور کلی نشان می‌دهند که گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ دارای شیشه و فریم مقاومی هستند و دربرابر افتادن از ارتفاع، به‌خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهند. EverythingApplePro می‌گوید اپل نه‌تنها دوام شیشه‌ی آیفون ۱۲ را بالا می‌برد، بلکه به‌لطف لبه‌های تخت، میزان مقاومت این گوشی‌ها (البته تنها مدل‌های پرو) بیشتر از قبل می‌شود. لبه‌های تخت به‌صورت مجزا توانایی حفاظت از شیشه‌ را نیز دارند.

طی چند وقت اخیر برخی شایعات شنیده بودیم که براساس آن‌‌ها آیفون‌های جدید قرار است دارای درگاه اسمارت کانکتور باشند تا از طریق آن، امکان شارژ کردن دستگاه‌ها فراهم شود. ظاهرا اسمارت کانکتور قرار نیست امسال به آیفون‌ها بیاید. گرچه تقریبا مطمئن هستیم که اپل روی آوردن اسمارت کانکتور به آیفون‌ها کار می‌کند و احتمالا سال آینده این اتفاق رخ دهد. استفاده از اسمارت کانکتور باعث می‌شود کم‌کم به سمت روزهایی برویم که در آیفون‌های اپل هیچ‌گونه درگاهی دیده نمی‌شوند. جان پراسر، یکی دیگر از افشاگران شناخته‌شده، به‌صورت مستقل این ادعاها را تأیید کرده و از آمدن اسمارت کانکتور به آیفون‌های آینده خبر داده است.

اطلاعات جدید می‌گویند ابعاد آیفون‌های ۶/۱ اینچ ۵/۴ اینچ قرار است بسیار کوچک‌تر از انتظارات‌مان باشد. این موضوع به‌خصوص برای مدل معمولی آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۵/۴ اینچ صدق می‌کند؛ گفته می‌شود این گوشی با طراحی تمام‌صفحه قرار است ابعادی در حد و حدود آیفون SE 2020 داشته باشد، البته اندکی بزرگ‌تر.

فیس ID آیفون ۱۲ قرار است برخی بهبودها نسبت‌به نسل فعلی به‌خود ببیند

رفع مشکل فیس آیدی آیفون X | تعمیر ایراد تشخیص چهره در iPhone

تغییرات فیس ID قرار نیست صرفا به اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌نمایش محدود باشد. ظاهرا فیس ID آیفون ۱۲ قرار است برخی تغییرات دیگر نیز به‌خود ببیند. برای مثال این نسخه از فیس ID خواهد توانست چهره‌ی کاربر را از زاویه‌ی دید محدودتر هم تشخیص دهد. درواقع فیس ID قرار است زاویه‌ی دید وسیع‌تر نسبت‌به نسل فعلی داشته باشد.

مکس واین‌بک افزون بر موارد یادشده می‌گوید فیس ID جدید با اتکا بر الگوریتمی خاص، توانایی بخش‌بندی ویژگی‌های مختلف چهره‌ی کاربر را خواهد داشت. بدین ترتیب سرعت و دقت این فناوری بالاتر خواهد رفت. ناگفته نماند اپل مدتی پیش سند ثبت اختراع جدیدی ثبت کرده بود که براساس آن فیس ID می‌تواند به‌صورت خودکار نحوه‌ی چینش افقی یا عمودی صفحه‌نمایش را براساس وضعیت کاربر تعیین کند. برای مثال اگر به طرفین دراز کشیده باشید، فیس ID با اسکن چهره‌ی شما خواهد فهمید که به‌چه‌نحوی از گوشی استفاده می‌کنید، بنابراین آیتم‌های صفحه‌نمایش را نخواهد چرخاند.

جان پراسر به EverythingApplePro گفته است که اپل قصد دارد در مدل‌های پرو ایفون ۱۲ از دو مدار منطقی استفاده کند که ازطریق کابلی خاص به یکدیگر متصل خواهند بود. در حال حاضر مشخص نیست اپل با این کار چه هدفی را دنبال می‌کند؛‌ اما احتمال می‌دهیم هدف اپل این باشد که بتواند به‌شکلی بهتر عملکرد قطعات سخت‌افزاری را برای وظایف مختلف از یکدیگر جدا کند. بن گسکین یکی دیگر از افشاگران است که پیش‌تر مدعی شده بود اپل در آیفون‌های پرو جدید از مدار منطقی سه‌لایه استفاده می‌کند.

رسانه‌های مختلف طی چند وقت اخیر از اعمال تغییراتی مهم در دوربین آیفون‌های پرو خبر می‌دهند. در ابتدا گفته می‌شد این آیفون‌ها قرار است از حسگری ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی بهره بگیرند. بااین‌حال آن‌طور که مکس واین‌بک می‌گوید، مهندسین اپل از عملکرد حسگر ۶۴ مگاپیکسلی در برخی زمینه‌ها رضایت نداشته‌اند و به‌همین دلیل تصمیم گرفته‌اند آیفون‌های رده‌بالای جدید را نیز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز کنند. واین‌بک به‌طور دقیق‌تر به سیستم فوکوس خودکار اشاره می‌‌کند. براساس ادعاهای او، مهندسین اپل از عملکرد فوکوس خودکار دوال پیکسل حسگر ۶۴ مگاپیکسلی راضی نبوده‌اند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به حسگر ۶۴ اصلی مگاپیکسلی مجهز نخواهند شد

گفته می‌شود اپل توانسته است سیستم فوکوس خودکار را در آیفون‌های جدید به‌میزان دو تا سه برابر بهبود بخشد دهد. دستیابی به‌ این هدف به‌لطف بزرگ‌شدن اندازه‌ی حسگرهای عادی، وجود حسگر لایدار و البته برخی بهبودهای نرم‌افزاری اتفاق افتاده است. افزون بر این موارد EverythingApplePro مدعی شده است که لنز تله‌فوتوی آیفون‌های جدید بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد. این بزرگ‌نمایی در حد بزرگ‌نمایی دوربین‌های دارای مکانیسم پریسکوپی نیست، بااین‌حال پیشرفت قابل‌قبولی نسبت‌به بزرگ‌نمایی ۲ برابری آیفون‌های فعلی به‌حساب می‌آید.

ظاهرا اپل قصد دارد در آیفون ۲۰۲۲ از دوربینی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج تا ۱۰ برابر بهره بگیرد. به‌علاوه گفته می‌شود دوربین تله‌فوتوی آیفون‌ها قرار است به قابلیت Night Mode مجهز شود. EverythingApplePro همچنین می‌گوید زاویه‌ی دید لنز فوق عریض در آیفون ۱۲ قرار نیست تغییر کند. این لنز همین حالا هم زاویه‌ی دید بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در کنار این‌ها اپل روی بهبود بزرگ‌نمایی دیجیتال نیز کار می‌کند. این بزرگ‌نمایی از پتانسیل‌های تراشه‌ی A14 بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود آیفون ۱۲ خواهد توانست بزرگ‌نمایی ۲۵ تا ۳۰ برابری دیجیتال را ارائه دهد. همچنین برخی منابع از اضافه شدن حالت تصویربرداری ماکرو به دوربین آیفون‌های جدید خبر می‌دهند.

دوربین آیفون ۱۲ احتمالا خواهد توانست بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری دیجیتال را ارائه دهد

دوربین آیفون 12 احتمالا دارای سیستم لرزشگیر مبتنی بر سنسور خواهد ...

همچنین دوربین آیفون‌های جدید توانایی بهتری در زمینه‌ی شناسایی آیتم‌ها در محیط‌های دارای نور کم خواهد داشت. درواقع مکس واین‌بک می‌گوید اپل روی عملکرد دوربین آیفون‌‌های پرو جدید در محیط‌های کم‌نور مانوری ویژه داده است. مدل‌های پرو خانواده‌ی آیفون ۱۱ نیز عملکردی بسیار خوب در حوزه‌ی تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور دارند و این عملکرد قرار است در نسل جدید کم‌نقص‌تر شود. ظاهرا اپل سیستم لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی آیفون‌های جدید را نیز تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

مکس‌ واین‌بک همچنین از بهبود قابلیت فیلم‌برداری حرکت آهسته در محیط‌های کم‌نور خبر می‌دهد. بزرگ‌شدن اندازه‌ی حسگر و اندازه‌ی پیکسل‌ها به‌همراه برخی بهبودهای نرم‌افزاری به عملکرد عالی آیفون‌های جدید در محیط‌های کم‌نور کمک شایانی می‌کنند. قابلیت نوردهی طولانی (لانگ اکسپوژر) هم قرار است در آیفون‌های پرو جدید بهبود پیدا کند، قابلیتی که در نهایت به بهبود عکاسی نجومی در آیفون‌های جدید ختم می‌شود.

دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس همچنین تعادل رنگ سفید بهبودیافته‌ خواهد داشت، به‌خصوص هنگام تصویربرداری از چهره‌ی انسان. به‌علاوه وجود حسگر لایدار باعث خواهد شد تصاویر پرتره‌ی آیفون به‌شکل بهتری ثبت شوند. همچنین احتمالا این حسگر امکان استفاده از قابلیت فیلم‌برداری با جلوه‌ی بوکه را فراهم خواهد کرد. با این وجود گفته می‌شود مهندسین اپل در حال حاضر از فیلم‌برداری پرتره‌ی آیفون ۱۲ رضایت ندارند و احتمال دارد این قابلیت را به آیفون‌های سال بعد منتقل کنند. البته این احتمال نیز مطرح می‌شود که اپل در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 14 این قابلیت را به آیفون ۱۲ بیاورد. همچنین قابلیت Smart HDR قرار است در تمامی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ حضور داشته باشد. گفته می‌شود Smart HDR در آیفون‌های جدید خواهد توانست به‌شکل بهتری نویز تصاویر را در محیط‌های کم‌نور کاهش دهد. در کنار موارد یادشده میکروفون گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز قرار است بهبود درخورتوجهی به‌خود ببیند.

ارسال دیدگاه