سپراتور و دستگاه جداکننده گلس

Untitled 1

دستگاه جداکننده گلس یا سپراتور در تعمیرات موبایل استفاده‌های زیادی دارد. سپراتورها از دو قسمت گرمایشی و پمپ مکش تشکیل شده‌اند. حرارت تولید شده توسط سپراتور و صفحه گرمایی این دستگاه که به صورت یکنواخت است برای جدا کردن درب پشت از بدنه گوشی، صفحه نمایش از شاسی گوشی، باتری از قاب گوشی و‌… به کار می‌رود. به صورت کلی از صفحه گرمایی سپراتور برای جدا کردن قطعات گوشی از یکدیگر بدون ریسک خرابی و شکستگی استفاده می‌شود.

سپراتور

پمپ مکنده سپراتور برای نگهداشتن صفحه نمایش بر روی صفحه سپراتور هنگام جدا کردن گلس ال سی دی بکار می رود.

نکات خرید سپراتور تعمیرات موبایل

در هنگام خرید سپراتور تعمیرات موبایل باید به چندین نکته توجه داشته باشید، این موارد شامل:

  • اندازه صفحه ی حرارتی
  • جنس صفحه ی حرارتی
  • گرم شدن صفحه حرارتی به صورت یکنواخت
  • مدت زمان گرم شدن و رسیدن به دمای مطلوب
  • مدت زمان سرد شدن صفحه گرمایشی
  • میزان دمای تولید شده
  • قدرت پمپ مکنده
  • ابعاد و وزن سپراتور

سپراتور

سپراتور تعمیرات موبایل در اندازه‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. کوچکترین و معمولی‌ترین سپراتور، سپراتورهای با صفحه گرمایش 7 اینچ هستند که اغلب برای جدا کردن قطعات و گلس ال سی دی گوشی‌ها به کار می‌روند.

صفحه گرمایش

سپراتورها در اندازههای 12 اینچ و 14 اینچ نیز تولید و ارائه می‌شوند و تعمیرکاران موبایل بر اساس نیاز خود می‌توانند سپراتور با صفحه گرمایش مورد نظر را انتخاب کنند.

سپراتور

 

جنس صفحه گرمایش سپراتورها از فلز برنج و آلومنیوم و آلیاژهایی است که مدت زمان بیشتری گرما را در خود نگه می‌دارند.

میزان دمای تولید شده توسط سپراتور یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت. حداقل دمای تولید شده در سپراتور ها 50 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای خروجی آنها 220 درجه سانتی‌گراد است که بستگی به نیاز تعمیرکار طراحی شده است.

توجه داشته باشید زمانی که از سپراتور برای انجام تعویض گلس استفاده می‌کنید نباید دمای صفحه گرمایش سپراتور بیشتر از 80 درجه باشد زیرا باعث خرابی و تغییر رنگ ال سی دی می‌شود.

مپ مکنده

میزان قدرت پمپ مکنده در سپراتورهای مختلف متفاوت است. در سپراتورهای 14 اینچی جهت نگهداشتن صفحه نمایش آیپدها و تبلت از دو موتور مکنده در سپراتور استفاده شده است. ولی در سپراتورهای 7 اینچی یک موتور مکنده در جعبه دستگاه به کار رفته است.

معمولا سپراتور سانشاین با پمپ مکش قویتری طراحی و تولید می‌شود و پمپ مکش در سپراتورهای یاکسون ضعیف‌تر است.

دستگاه سپراتور یاکسان 943C دارای صفحه نمایش 7 اینچی را می‌توان یکی از پرفروشترین سپراتورهای موجود در بازار نامید. با وجود داشتن صفحه گرمایشی یکنواخت ابزاری مناسب و پرکاربرد برای کارگاه‌های تعمیرات موبایل به شمار می‌رود.

دستگاه تنور ال سی دی گوشی‌های موبایل با استفاده از المنت حرارتی و صفحه ی 7 اینچی از جنس برنج این امکان را به شما می‌دهد که قطعاتی در موبایل همانند تاچ و ال سی دی با قاب و شاسی گوشی و همچنین درب پشت و باتری گوشی و قطعاتی که به وسیله ی چسب به یکدیگر متصل هستند را به صورت سالم و بدون هر گونه آسیب جدا نمایید.
به طور کلی دستگاه سپراتور یا تنور و تاچ کش ال سی دی، جزئی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار تعمیرات موبایل به شمار می‌رود که شما با خرید دستگاه سپراتور ال سی دی میتوانید از شکستگی تاچ و ال سی دی و یا درب پشت گوشی‌هایی که با چسب تاچ به بدنه متصل هستند جلوگیری کنید.
از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده سپراتورهای تعمیرات موبایل می‌توانیم به شرکت سانشاین،شرکت امترینگل و یاکسان اشاره کنیم.

جهت خرید و انتخاب انواع مدل‌های سپریتور می‌توانید از فروشگاه گوشیباز خرید کنید.

ارسال دیدگاه