مزایای آی‌سی هارد سامسونگ نسبت به دیگر برندها

گوشیباز

هارد گوشی از جمله قطعات مهم در برد موبایل است که مسئولیت نگهداری داده‌ها و سیستم عامل را برعهده دارد. شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ، توشیبا، اسکای هاینیکس, سن‌دیسک و غیره در حال طراحی و تولید محصولات مدرن و پیشرفته در این حوزه هستند. اما مزایای هارد سامسونگ باعث شده است افراد بسیاری تمایل به خرید این قطعات داشته باشند.

EMMC-TOSHIBA

این قطعه الکترونیکی در موبایل تفاوت بسیاری با هارد لپ‌تاپ و پی‌سی دارد. در همین ابتدای مطلب باید نکته‌ای را که به اشتباه میان کاربران جا افتاده است را اصلاح کنیم. در حقیقت در ساختار گوشی‌های هوشمند قطعه‌ای به نام هارد وجود ندارد و در واقع همان حافظه فلش است که مسئولیت نگهداری اطلاعات را برعهده دارد. در تمام مقالات منظور از هارد همان حافظه فلش در گوشی‌های موبایل است.

در ادامه شما را به مطالعه یک مقایسه تخصصی میان انواع هارد گوشی و بررسی مزایای هارد سامسونگ دعوت می‌کنیم.

مزایای هارد سامسونگ در یک نگاه!

اگرچه شرکت‌های بسیاری در حوزه طراحی و تولید هارد گوشی یا Emmc یا NAND فعالیت می‌کنند، سامسونگ با عرضه محصولات باکیفیت و مرغوب نه‌ تنها گوشی‌های هوشمند حرفه‌‌ای را به بازار عرضه کرده‌ است، بلکه توانسته اعتماد سایر شرکت‌های بزرگ را نیز به دست آورد. به عنوان مثال شرکت اپل از جمله برندهای مشهوری است که از آی‌سی‌های هارد سامسونگ برای محصولات خود بهره می‌برد.

هارد سامسونگ

کیفیت در ساخت این محصولات کارآیی و عملکرد مناسبی را در مجموعه‌ها ایجاد کرده‌ است. به این معنا که گوشی‌های هوشمند با وجود هارد قدرتمند سامسونگ کمتر از دیگر برندها دچار خرابی و اشکال می‌شوند. از طرفی این قطعات به علت مرغوبیت بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی همچون ضربه مقاومت بالایی دارند. بنابراین در یک نگاه می‌توان گفت برتری و مزایای هارد سامسونگ به اندازه‌ای است که کمتر کسی توان رقابت با آن را دارد.

سرعت خیره‌کننده پردازش

نسل پیش‌رو و قدرتمند آی سی هارد eMMC ساخت شرکت سامسونگ عرصه جدیدی از سرعت و دقت در عملکرد را عرضه می‌کند. سرعت در این سیستم‌ها به اندازه‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها توان رقابت با آن را ندارند. در واقع وجود این آی سی هارد در گوشی‌های مختلف هوشمند سرعت پردازش را افزایش داده‌ است.

این مسئله با توجه به کوچک‌تر شدن ابعاد و ضخامت لوازم الکترونیکی نظیر موبایل و تبلت اهمیت بالایی دارد؛ چراکه به باریک‌تر شدن این اقلام کمک می‌کنند. این آی سی‌های حرفه‌ای نظیر eMMC 5.1 با دستیابی به حداکثر سرعت خواندن/نوشتن پی‌در پی یعنی میزان 330 MB/s توان پردازش عملیات و پروژه‌های سنگین را دارند. این مسئله یکی از مزایای هارد سامسونگ به حساب می‌آید.

این میزان برای مجموعه‌هایی با مبنای 64 GB به مقدار 200 MB/s می‌رسد که رقم قابل‌توجهی میان انواع برندهای تولیدکننده محسوب می‌شود.

کاهش چشمگیر مصرف انرژی و برق

از دیگر مزایای هارد سامسونگ که باعث شده‌ است طرفداران بسیاری پیدا کند، کاهش 84 درصدی مصرف انرژی و برق توسط این سیستم‌هاست. سامسونگ با هدف بهبود تجربه کاربری در سیستم‌های هوشمند نظیر گوشی همراه و تبلت حدود 0.5 وات از مصرف انرژی این قطعات کاسته است.

همین میزان اندک در نهایت سبب شده است آی سی‌های هارد سامسونگ در میان بسیاری از رقبا لقب کم مصرف‌ترین را از آن خود کنند. این موضوع علاوه ‌بر تأثیرات چشمگیر در میزان مصرف انرژی حتی در بهبود عملکرد و قدرت سیستم‌های مجهز به این هاردها نیز موثر بوده است.

مزایای هارد سامسونگ؛ تنوع قابل توجه

سامسونگ برخلاف بسیاری از رقبای تجاری خود تلاش کرده است با عرضه انواع متنوعی از این قطعات با کارآیی‌ها و قابلیت‌های گسترده، زمان پاسخ‌دهی به نیازهای مشتریان در این حوزه را برآورده کند. آی سی هارد eMMC با استانداردهای جهانی و در طیف وسیع 4 تا 256 گیگابایت طراحی، تولید و روانه بازارهای جهانی می‌شود.

هارد سامسونگ پشت

این قطعات همچنین در دو نخسه eMMC 5.0 و eMMC 5.1 روانه بازار شده‌است. همچنین از دیگر مزایای هارد سامسونگ آن است که در ظرفیت‌های 4، 8، 16، 32، 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

از دیگر نکاتی که باعث ایجاد تنوع چشمگیر در این قطعات شده‌ است باید به قابلیت آن‌ها در تحمل دما نیز اشاره کرد. معمولا هر یک از این قطعات با قابلیت‌های متنوعی برای استفاده در گوشی‌های خاصی طراحی و تولید می‌شوند. این قطعات در سه بازه از نظر تحمل دما تولید می شوند که عبارت است از:

  • -40 تا 85 درجه سانتی‌گراد؛
  • -40 تا 105 درجه سانتی‌گراد؛
  • -25 تا 85 درجه سانتی‌گراد.

همچنین تنوع مناسب در طراحی ابعاد در این قطعات یکی دیگر از مزایای هارد سامسونگ محسوب می‌شود و این قطعه را برای استفاده در مجموعه‌های مختلف کاملا مناسب کرده ‌است.

تعمیرات آسان و بی‌دردسر

از دیگر ویژگی‌های خاص آی سی‌های ساخت شرکت سامسونگ آن است که ساختار فریمورها در آن به گونه‌ای است که به راحتی قابل دسترس و تغییر هستند. از آنجایی که احتمال بد‌ سکتور شدن حافظه‌ها وجود دارد، این قابلیت به کمک تعمیرکاران برای دستیابی به عملکرد بهینه گوشی‌های هوشمند می‌آید. همچنین از این ویژگی میتوان برای تغییر CID در تعویض هارد استفاده کرد و هاردهای مشابه  را برای استفاده در گوشیهای مختلف بکار گرفت.

iphone-nand-ic

اما بد سکتور شدن در طولانی‌ مدت ممکن است برای انواع حافظه‌ها پیش آید که در نهایت منجر به کند شدن سرعت عملکرد حافظه و مجموعه می‌شود. حتی گاهی هارد ما فریز میشود که در این حالت اجازه برداشتن یا ریختن هیچ اطلاعتی وجود ندارد. بنابراین چنین قابلیتی در بخش سخت‌افزار آی سی‌های سامسونگ باعث می‌شود عملیات نرم‌افزاری برای رفع این مشکلات به‌راحتی انجام شود که این یکی از مزایای هارد سامسونگ نسبت به دیگر سازندگان محسوب می‌‌شود.

ارتقای امنیت داده‌ها از مزایای هارد سامسونگ

مدل‌های آی سی هارد eMMC در مقایسه با نسل‌های پیشین خود بسیار کارآمد و حرفه‌ای شده‌اند. این آی سی‌های تولیدی شرکت سامسونگ حتی در امنیت و حفظ اطلاعات نیز بسیار متبحرتر از سایر محصولات است. در این صورت شما با توان بالاتری امکان حفظ و نگهداری اطلاعات را در گوشی‌های هوشمند خواهید داشت.

نگاه اجمالی

در میان انواع هارد گوشی هوشمند، سامسونگ یکی از موفق‌ترین قطعات الکترونیکی را عرضه کرده است. این قطعات از نظر ویژگی‌هایی مانند امنیت، سرعت پردازش , دسترسی کاربر به فریمورها و عملکرد در سیستم‌ها نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارند.

از مزایای هارد سامسونگ باید به کاهش 84 درصدی مصرف انرژی نیز اشاره داشت. همچنین این قطعات در انواع و اقسام بسیار متنوعی از نظر ظرفیت، مقاومت در برابر حرارت، ولتاژ و غیره عرضه می‌شوند. حفظ امنیت اطلاعات و امکان تعمیرات اساسی هنگام بد سکتور شدن حافظه از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث محبوبیت این قطعات الکترونیکی می‌شود.

ارسال دیدگاه