معرفی سرویس شکن؛ تحریم‌های اینترنتی را بی‌اثر کنید!

52525252252

این روزها به دلیل تحریم‌های سیاسی مختلف دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌ها، سایت‌ها و برخی از بازی‌های خارجی محدود شده است و کاربران برای استفاده از این سرویس‌ها مجبور به تغییر آی پی هستند که این ترفندها اکثر موجب به کندی سرعت اینترنت می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا روش ساده‌ای را برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر روی آی پی کاربران ایرانی را به شما آموزش بدهیم.

مدتی پیش وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران در زمینه محدود شدن آی پی کاربران ایرانی در بازی‌های و سایت‌های خارجی، سرویس جدیدی به اسم شکن را معرفی کرده بود که با استفاده از یک ترفند خاص و کاملاً قانونی، آدرس آی پی کاربران را بدون افت سرعت تغییر می‌دهد و تحریم‌های ایجاد شده توسط سایت‌های و سرویس‌های خارجی را دور می‌زند. البته باید دقت داشته باشید که این سرویس فقط سایت و سرویس‌های خاصی را برای شما باز می‌کند و این موضوع شامل سایت‌ها و سرویس‌های مسدود شده در داخل کشور نمی‌شود.

به طور مثال کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از خارج کشور به شکل عادی به سرویس‌هایی چون اسپاتیفای، گیت‌لب یا برخی از خدمات گوگل دسترسی ندارند. سرویس Shecan با استفاده از ترفند Smart DNS Proxy یک آدرس DNS مشخص را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از سرورهای موجود در خارج از کشور آدرس آی پی کاربر تغییر پیدا کرده و می‌تواند به سایت‌ها و سرویس‌های مشخص دسترسی پیدا کند. به گفته وزیر ارتباطات این سرویس علاوه بر دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر روی سایت و سرویس‌های خارجی می‌تواند محدودیت‌های موجود در برخی از بازی‌ها را هم دور بزند.

در همین راستا تیم شهر سخت افزار با استفاده از این سرویس اقدام به اجرای بازی جدید Apex Legends و نسخه موبایلی PUBG کرده است. نسخه موبایلی بازی PUBG با استفاده از DNS های دیگر هم پیش از این قابل اجرا بود، اما متأسفانه DNS های سرویس شکن توانایی دور زدن محدودیت های بازی Apex Legends را ندارد؛ اما به گزارش برخی از کاربران، این سرویس در برخی از ISP ها قادر به دور زدن محدودیت‌های اعمال شده بر روی بازی APEX است و آن‌ها موفق شده‌اند تا با استفاده از این سرویس بازی را اجرا کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که تیم Shecan در حال گسترش این سرویس بوده و به زودی این سرویس می‌تواند محدودیت‌های موجود بر روی تمام بازی‌ها را برطرف کند.

روش فعال سازی سرویس شکن:
سایت رسمی سرویس شکن آموزش کامل فعال سازی این سرویس را بر روی پلتفر‌م‌های مختلف را قرار داده است؛ البته تیم شکن برای دستگاه‌های اندرویدی یک نرم افزار هوشمند طراحی کرده است که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی این سرویس را بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود فعال کنید. اما برای پلتفرم‌های ویندوز، مک، iOS و کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن، این تنظیمات باید به شکل دستی وارد شود. اگر با تغییر آدرس DNS بر روی پلتفرم مورد استفاده خود آشنایی دارید، آدرس 178.22.122.100 را به عنوان DNS اول و آدرس 185.51.200.2 را به عنوان DNS دوم در تنظیمات شبکه خود وارد کنید.

منبع: دیجیاتو

ارسال دیدگاه