معیار خرید گوشی هوشمند

گوشیباز

گوشی‌های هوشمند این‌ روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه‌ی هر شخصی محسوب می‌شوند.

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشیم باید معیارهایی را برای خرید آن درر نظربگیریم .در ادامه مقاله به معیارهای انتخاب یک گوشی هوشمند می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که کدام یک مبناهایی مناسب برای خرید تلفن همراه شماست.

 1)  تعیین بودجه ی مناسب برای خرید گوشی هوشمند

 اولین مبنای تعیین شده برای خرید گوشی هوشمند میزان بودجه و پول شماست.یک گوشی هوشمند  بر مبنای قیمت و بودجه آن به راحتی قابل تشخیص است.به طور مثال شما می خواهید با 500.000 تومان یک گوشی ایفون بخرید؛ درحالیکه با همچین پولی، خرید آیفون امکان پذیر نیست. لذا بودجه مناسب، مهم ترین معیار برای خرید یک گوشی همراه به شمار می‌رود. تنوع در محصولات اندروید بیشتر از سایر سیستم عامل هاست، لذا قیمت های آن به خوبی کم و بیش می شود و شما قادرید با هر قیمتی تلفن همراه مورد نظر خود را بخرید؛ به گونه ای که حتی با 300 هزار تومان هم می‌توانید گوشی هوشمند بخرید.

 2)با انواع سیستم‌عامل آشنا شوید

به زبان عامیانه و به‌طور خلاصه، سیستم‌عامل رابط بین کاربر و سخت‌افزار گوشی محسوب می‌شود؛ محیطی گرافیکی که توسط شرکت‌های مختلف، به پوسته‌های متفاوت مزین می‌شود تا بهترین تجربه‌ی کار با گوشی را در اختیارتان قرار دهد. در دنیای کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ‌، ویندوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل محسوب می‌شود. تقریبا در هر خانه‌ای یک کامپیوتر وجود دارد که از ویندوز استفاده کند؛ اما در دنیای گوشی‌ هوشمند این شرایط کاملا فرق می‌کند و هنگام نگارش این راهنمای خرید، سیستم عامل مایکروسافت پس از اینکه مورد استقبال خریداران و توسعه‌دهندگان قرار نگرفت، به‌صورت رسمی کنسل شد.

اگر بخواهیم از سیستم‌های عامل پرطرفدار در گوشی‌های موبایل سخن بگوییم، باید آن‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم:

iOS

دومین سیستم‌عامل محبوب جهان، «آی‌اواس» (ios) است که به‌صورت انحصاری توسط شرکت اپل توسعه می‌یابد. این انحصاری بودن بدین معنی است که آی‌اواس را می‌توانید تنها در گوشی‌های آیفون بیابید. موضوع انحصاری بودن آی‌اواس، مزایایی برای کاربران آیفون دارد. اولین مورد این است که برنامه‌نویسان این سیستم عامل اقدام به بهینه‌سازی آن برای گوشی‌های آیفون می‌کنند؛ بنابراین گوشی‌هایی که از آی‌اواس استفاده می‌کنند، عملکردی بهینه‌ای و بدون نقصی دارند. برای مثال، اگر یک آیفون قدیمی داشته باشید که دو سه سالی از عمرش گذشته است، هنوز هم می‌تواند اکثر بازی‌ها و برنامه‌های آی‌او‌اس را به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. مورد دوم اینکه گوشی‌های آیفون، پشتیبانی نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای دارند؛ به‌عنوان مثال، آیفون ۵ که با نسخه‌ی ششم آی‌اواس منتشر شد، تا چهار سال پس از تولید، تمام به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل را دریافت کرد. در خصوص سومین مزیت آی‌او‌اس نیز می‌توان به امنیت زیاد آن اشاره کرد که اپل نظارت دقیقی بر این بخش دارد.

گوشی هوشمند

4)شناخت گوشی هوشمند بر اساس اپلیکیشن های قابل حمل آن

دومین مبنای تعیین شده برای خرید گوشی هوشمند میزان بودجه و پول شماست. یک گوشی هوشمند بر مبنای قیمت و بودجه آن به راحتی قابل تشخیص است. به طور مثال شما می خواهید با 500.000 تومان یک گوشی ایفون بخرید؛ درحالیکه با همچین پولی، خرید آیفون امکان پذیر نیست. لذا بودجه مناسب، مهم ترین معیار برای خرید یک گوشی همراه به شمار می‌رود. تنوع در محصولات اندروید بیشتر از سایر سیستم عامل هاست، لذا قیمت های آن به خوبی کم و بیش می شود و شما قادرید با هر قیمتی تلفن همراه مورد نظر خود را بخرید؛ به گونه ای که حتی با 300 هزار تومان هم می‌توانید گوشی هوشمند بخرید.

 

5)بررسی LTEو قابلیت نت خوری گوشی هوشمند

از مهم ترین قابلیت های یک گوشی هوشمند  داشتن قابلیت اتصال از طریق اینترنت است. امروزه گوشی هایی که بتوانند وایفای خود را شیر کنند یا قابلیت اتصال به 4g را داشته باشند استاندارد بهتری را نسبت به سایر موبایل ها در خریدن دارند. شما برای اتصال به اینترنت با سرعت بالا، گوشی هوشمندی را می‌خرید که قابلیت اتصال به 4g را داشته باشد و یقیناً در آینده گوشی خود را به نسخه ای تغییر خواهید داد که بتواند نسل پنجم ارتباطات را هم پشتیبانی کند. لذا اگر از جمله کاربرانی هستید که از اینترنت زیاد استفاده می کند گوشی هوشمندی را بخرید که قابلیت پشتیبانی از نسل های جیدید اینترنت را داشته باشد. به خصوص نسل پنجم اینترنت که تا اواخر امسال عرضه می شود و شما را مجبور به خرید گوشی هایی می کند که قابلیت پشتیبانی از از اینترنت 5g را داشته باشد.

مقاله های مرتبط

ارسال دیدگاه