کدام لوپ تعمیرات موبایل را بخریم؟

Untitled 1

کدام لوپ را بخریم؟ این سوالی است که بسیاری از تعمیرکاران تازه وارد هم پرسند. تعمیرات خوب نیازمند ابزارهای خوب هم هست و این موضوع واقعاً بسیار مهم است، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از راه‌های غیر اصولی یا ابزارهای بی‌ربط برای تعمیرات استفاده کنید که نتیجه نه تنها خوب نخواهد بود بلکه باعث می‌شود که شما ضررهای زیادی را متحمل شوید. بنابراین در کیفیت و همچنین داشتن ابزارهای مورد نیاز دقت بالایی داشته باشید.

در تعمیرات دستگاه‌های کوچک مانند موبایل و تبلت به دلیل کوچک بودن سایز قطعات الکترونیکی آن که از نوع SMD هم هستند، باید از ابزارهای ویژه‌ای برای بهتر دیدن جهت کار بر روی برد آن استفاده کرد. در صورتی که شما نتوانید نوع قطعه را تشخیص دهید قطعاً با مشکلات زیادی در تعمیرات مواجه شده و در نهایت نمی‌توانید تعمیرات را انجام دهید و حتی ممکن است دستگاه آسیب ببیند. خوشبختانه ابزارهای تعمیراتی زیادی در این زمان وجود دارند که به راحتی می‌توانیم در جهت تعمیرات از آن‌ها استفاده کنیم، در مورد تعمیرات موبایل و بردهای الکترونیکی نیز ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تصاویر را با کیفیت بالایی برای ما بزرگ‌نمایی کرده و ما نیز به راحتی می‌توانیم این تصاویر را مشاهد کنیم و  در نتیجه محل تعمیرات و قطعه برداری را با دقت هرچه تمام‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از این ابزارها ابزار یا دستگاهی به نام لوپ تعمیرات موبایل است. این لوپ‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید بنابر نیاز خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری نمایید. ما در اینجا به چند مورد از پر استفاده‌ترین‌ها اشاره می‌کنیم.

کدام لوپ را بخریم؟

لوپ ساده چراغ دار (آنالوگ)

این نوع لوپ دارای یک پایه بلند بوده و در بخش دیداری آن یک عدسی بزرگ شیشه‌ای وجود دارد. اشیایی که در زیر این عدسی قرار می‌گیرند، بزرگتر از حد واقعی خود قرار می‌گیرند. این نوع از لوپ‌ها همان‌طور که در نامش نیز آمده برای بهتر دیده شدن قطعات زیر عدسی دارای یک چراغ بوده که نور مناسب و مورد نیاز را به بخش مورد کار می‌دهد و در نتیجه شما با شفافیت زیادی می‌توانید قطعات را ببینید و در صورت نیاز اطلاعات آن را بخوانید که در امر تعویض قطعه مهم‌ترین موضوع، خواندن اطلاعات قطعه است.

لوپ دیجیتال

نوع دیگری از لوپ‌ها وجود دارند که حتی از نظر شکل ظاهری شبیه میکروسکوپ است و دارای چراغ‌های ریز و متمرکز هستند و نقطه‌ای را که در زیر عدسی‌ها و دوربین قرار می‌گیرد را روشن می‌کند. در پشت عدسی‌های این لوپ یک دوربین دیجیتالی شبیه به وب کم ولی با کیفیت بالا قرار دارد که این دوربین با USB به کامپیوتر وصل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی تصاویر را و به عبارتی قطعاتی را که در زیر لوپ قرار دارد با کیفیت بسیار بالا در مانیتور مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که دقت و تصویر مورد ارائه این لوپ‌ها بسیار بالا بوده و دقت زیاد را در زمان استفاده و کار با این لوپ‌ها می‌توانید به خرج دهید، زیرا تصاویری که ارائه می‌دهد در بهترین حالت است.

انواع لوپ:

لوپ دیجیتال سه چشمی Sunshine SZM45T-B1

س

لوپ دیجیتال سه چشمی Sunshine SZM45T-B1 توسط شرکت سانشاین طراحی و روانه بازار شده است. لوپ دیجیتال SZM45T-B1 دارای نقطه کانونی و دید واید (فاصله لنز تا شی) مناسب جهت انجام تعمیر و مونتاژ می‌باشد. کیفیت رزولوشن مانتیتور لوپ SZM45T-B1 در بهترین حالت  1920*1080 پیکسل می‌باشد.

لوپ دیجیتال سه چشمی Yaxun AK28

Yaxun AK۲۸

لوپ دیجیتال سه چشمی Yaxun AK28 توسط شرکت یاکسون طراحی و روانه بازار شده است. اندازه صفحه نمایش این لوپ دیجیتال 10.1 اینچ می باشد که اندازه بسیار مناسبی برای کارهای تعمیرات است. مزیت صفحه نمایش لوپ AK28 با توجه به روشنی محیط اطراف شما می‌توانید تصویر صفحه را به راحتی ببینید. بزرگنمایی و زوم لنز این مدل لوپ AK28 از 7x – 45X با لنز 0.5 X، با زوم 3.5X -22.5X می‌باشد. نوع لوله دوربین لوپ دیجیتال سه چشمی Yaxun AK28 دو چشمی تعبیه شده است، عدسی این دوربین از نوع 10X/20 می‌باشد.

لوپ دیجیتال سه چشمی Sunshine SZM۴۵T-STL۲

sunshine szm45t stl2

لوپ دیجیتال سه چشم Sunshine SZM45T-STL2 توسط شرکت سانشاین طراحی و روانه بازار شده است. لوپ دیجیتال SZM45T-STL2 در صنایع الکترونیکی برای طراحی و یا تعمیر قطعاتی با برد SMD مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوپ سه چشم SZM45T-STL2 با فک متحرک به تعمیرکار در تعمیر و یا طراحی بردها کمک بسیاری می‌نماید. این لوپ سه چشم با چراغ های LED، قابلیت زوم از 7X تا 45X را دارد. همچنین لوپ szm45t-stl2 بسیار مشابه لوپ سه چشم SZM45-B1 می باشد.

انواع مدل‌های دیگر لوپ تعمیرات موبایل:

  • لوپ دو چشمی Sunshine SZM45-B1
  • لوپ دو چشمی مدل Yaxun AK10
  • لوپ دیجیتال یاکسون مدل Yaxun AK23B
  • لوپ و میکروسکوپ آنالوگ Yaxun AK05
  • لوپ و میکروسکوپ آنالوگ Yaxun AK09
  • لوپ دیجیتال سانشاین مدل Sunshine MS۸E-01
  • لوپ میکروسکوپ یاکسون مدل Yaxun AK04
  • لوپ یاکسون دو چشمی Yaxun AK24
  • لوپ آنالوگ یاکسون مدل YAXUN AK22
  • لوپ دیجیتال مدل sunshine DM600D
  • لوپ دیجیتال سه چشمی Yaxun AK31
  • لوپ آنالوگ یاکسون مدل AK-12
  • لوپ دو چشمی مدل Yaxun AK27
  • لوپ سه چشمی ریلایف مدل M3T

ارسال دیدگاه