چگونه تاچ و ال سی دی ها باز می‌شوند؟

Untitled 1 1

یکی از رایج‌ترین تعمیراتی که روی گوشی‌های موبایل انجام می‌شود؛ تعویض و تعمیر تاچ ال سی دی گوشی است. چگونه تاچ و ال سی دی‌ها باز می‌شوند؟ تعمیر این قطعه بنا به دلایل مختلف همچون روشن نشدن LCD، کار نکردن تاچ، شکستن گلس ال سی دی و غیره ممکن است انجام گیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با تعمیر و بازکردن تاچ و ال سی دی گوشی و هزینه تعمیر تاچ گوشی‌های موبایل صحبت کرده و اطلاعات تکمیلی خدمتتان ارائه کنیم. با گوشیباز  همراه باشید.

تعمیر ال سی دی گوشی

خیلی از افراد تصور می‌کنند که تاچ ال سی دی گوشی موبایل فقط از یک لایه با نام تاچ و چراغ هایی تشکیل می‌شود که ال سی دی نام دارد! اما در حقیقت اینطور نیست!

چگونه تاچ و ال سی دی ها باز می‌شوند؟

به طور کلی ال سی دی و تاچ گوشی‌های موبایل شامل پنج عضو یا بخش اصلی می‌شود که در قابل یک مجموعه پرس شده روی قاب گوشی نصب شده و با کابل‌هایی ارتباط مابین آنها و مادربرد گوشی برقرار می‌شود.

ابزارهای باز کردن ال سی دی گوشی

پنج قطعه‌ اصلی که تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی گوشی‌های موبایل هستند به ترتیب شامل:

  • گلس ال سی دی
  • تاچ یا دیجیتایزر
  • پنل ال سی دی
  • پنل ال سی دی
  •  چراغ‌های ال سی دی
  • فریم یا قاب ال سی دی

شرکت های سازنده ال سی دی موبایل این پنج قطعه را در حین تولید محصول بر روی هم پرس کرده و نهایتا در قالب یک عضو یکپارچه و باریک عرضه می‌کنند که ما آن را با نام تاچ و ال سی دی می‌شناسیم. پس اگر از نظر تکنیکی و با جزئیات بیشتر به ال سی دی و تاچ گوشی‌های موبایل نگاه کنیم، این قطعه شامل پنج عضو مختلف می‌شود که به صورت متراکم و فشرده در قابل یک عضو تنیده شده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم تخفیف‌های خرید آچار باز و بست موبایل را از دست ندهید.

حالا  ابزارهای مورد نیاز برای  باز کردن تاچ و ال سی دی، گلس هست کدامند؟

امروزه اکثر گوشی‌های موبایل صفحه‌ای بزرگ و لمسی دارند؛ به همین دلیل حفظ سلامت صفحه موبایل با استفاده از گلس بسیار حائز اهمیت است. دستگاه‌ تعویض گلس می توانند گلس روی ال سی دی گوشی موبایل را بدون آسیب به صفحه آن جدا کنند یا دوباره بچسبانند. به طور کلی می‌توان دستگاه‌های تعویض گلس را به سه دسته سپراتور، لمینت و فریز تقسیم کرد. استفاده از این سه دستگاه ریسک آسیب به صفحه گوشی موبایل را به صفر می‌رساند. در ادامه مفصلا به بررسی هر کدام از این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

سپراتور تعمیرات موبایل

این دستگاه اولین ابزار باز کردن تاچ و ال سی دی گوشی است. سپراتور تعمیرات موبایل یا تنور ال سی دی برای جداکردن گلس یا شیشه ال سی دی، جداکردن درب پشت گوشی‌ها که توسط چسب به بدنه متصل هستند و جداکردن قطعات چسبی استفاده می‌شوند. سپراتور ال سی دی دارای سایزهای 7 اینچی و 12 اینچی و 14 اینچی طراحی و ساخته می‌شوند. از جمله برندهای معروف سپراتور می‌توانیم به سپراتور سانشاین، یاکسون و امترینگل اشاره کرد.

سپراتور برای بازکردن گلس

سپراتور و تنور ال سی دی و تاچ  دارای

  • صفحه حرارتی از جنس فلز برنج
  • دارای پمپ مکش و وکیوم قدرتمند
  • صفحه نمایش دیجیتال جهت نمایش میزان دما
  • دکمه های کنترل کننده دمای صفحه سپراتور
  • دکمه جداگانه جهت خاموش و روشن کردن پمپ مکنده دستگاه

دستگاه فریز

فریز تعویض گلس 2فریز

این دستگاه از جمله تجهیزات تعویض گلس و یا جدا سازی فریم تمامی ال سی دی‌های موبایل بدون ریسک شکستن می‌باشد.

با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به گرم کردن و ریسک بالا برای تعویض گلس و یا جدا کردن تاچ و ال سی دی نیست.

این دستگاه با رساندن دما به 170- درجه براحتی چسب بین گلس و ال سی دی را جدا می‌کند. با این دستگاه می‌توان گلس S6 edge، S7 edge، s6 edge plus, s8, s8 plus, note edge را نیز تعویض کرد.

حتی کسی که تجربه‌ای در زمینه تعویض گلس نیز ندارد می‌تواند به راحتی با این دستگاه کار کند.

دستگاه لمینت 

دستگاه لمینت گلس جدید را بر روی ال سی دی پرس می‌کند و حباب‌های به وجود آمده را از بین می‌برد. پس از جدا سازی گلس توسط دستگاه‌های سپراتور یا فریز با کمک این دستگاه می‌توانید گلس جدید را بر روی ال سی دی پرس و حباب گیری کنید.

لمینت scaled 1 600x600 1

دستگاه های لمینت در حقیقت در مسیر بازکردن ال سی دی گوشی، دوکار متفاوت را انجام می‌دهند. این دستگاه در ابتدا گلس گوشی را پرس می‌کند و در مرحله بعد با ایجاد محیط خلا حباب‌های زیر گلس را از بین می‌برد؛ از این رو این دستگاه‌ها از پمپ باد و وکیوم جداگانه تشکیل شده است.

ویژگی دستگاه های لمینت:پرس کردن ال سی دی گوشی

  • پرس و حباب گیری اتوماتیک:

با کمک این دستگاه پرس گلس ال سی دی اتوماتیک و بدون آسیب دیدن یا کاهش کیفیت ال سی دی انجام می‌شود.

  • ساپورت ال سی دی های اج (EDGE) و فلت:

امروزه اکثر گوشی های موبایل اج ( دارای حاشیه ) هستند. گلس گذاشتن برای این قسمت از ال سی دی نیز بسیار حائز اهمیت است که دستگاه لمینت این کار را انجام می‌دهند.

  • پرس گلس ال سی دی بدون آسیب دیدن:

پرس با دستگاه لمینت بدون آسیب زدن به ال سی دی موبایل یا کاستن از کیفیت آن انجام می‌شود.

  • ساختار بدنه بسیار مقاوم و ساخته شده از بهترین متریال‌ها:

بدنه این دستگاه‌ها از بهترین متریال ساخته می‌شود.

  • ساختار بدنه آنتی استاتیک
دیدگاه کاربران
بدون دیدگاه
ارسال دیدگاه