آموزش حذف اکانت اینستاگرام

گوشیباز

این روز‌ها اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مورد استفاده کاربران تلفن‌های همراه هوشمند است اما شاید به دلایل مختلف شخصی و یا حتی اعتیاد به آن تصمیم بگیرید اکانت خود را حذف کنید. در این مطلب در چند قدم ساده پاک کردن اکانت ابنستاگرام را آموزش می‌دهیم.

حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوشی ( داخل اپ اینستاگرام)

تا چندی پیش امکان اینکه از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام اکانت خود را حذف کنید فراهم نبود ، به همین دلیل باید از طریق سایت instagram برای حذف اکانت اینستاگرام خود اقدام میکردید ، اما در آپدیت های جدید این اپ امکان حذف از داخل خود برنامه پیاده سازی شد که در ادامه برای شما آن را بیان خواهیم کرد :

اول از همه وارد برنامه اینستاگرام شوید و به قسمت پروفایل خود مراجعه کنید سپس با توجه به تصویر شماره 1 روی آیکون گوشه برنامه کلیک کنید.

تصویر شماره – حذف اکانت اینستا از گوشی

در ادامه یک اسلاید جدید برای شما باز می شود که با توجه به تصویر شماره 2 روی settings کلیک کنید.

 حذف اینستا اکانت

تصویر شماره 2 – settings اینستاگرام

طبیعتا با کلیک بر روی settings  برای شما تنظیمات گسترده ای باز می شود اما ما با قسمت help که مطابق تصویر شماره 3 دور آن خط کشیده شده است کار داریم.

حذف اینستاگرام

تصویر شماره 3 – تنظیمات اینستاگرام

تصویر شماره 4 تنظیمات زیر مجموعه help می باشد که با کلیک بر روی گزینه دوم ( help center) ما به حذف اکانت خود ادامه می دهیم.

اینستاگرام

تصویر شماره 4 – تنظیمات help اینستاگرام

بعد از اینکه بر روی help center کلیک کردید وارد یک صفحه مروگر خواهید شد ( البته مرورگر خود اینستاگرام ) که طبق تصویر شماره 5 نیاز هست بر روی گزینه  managing your account کلیک نمایید.

حذف اینستا

تصویر شماره 5 – مدیریت اکانت اینستاگرام

تصویر شماره 6 مارو به مراحل پایانی نزدیک میکنه ، پس روی گزینه دوم یعنی delete your account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

تصویر شماره 6 – delete instagram account

سپس برای شما صفحه ای باز خواهد شد که شامل دو گزینه می باشد و نیاز هست شما بر روی ( How do I delete my account) گزینه دوم کلیک نمایید تا وارد صفحه دیگر شوید که در گزینه یک بر روی ( the Delete Your Account page ) که با رنگ آبی بلد شده است کلیک کنید.

بعد از این کار نیاز هست وارد اکانت خود شوید ( در کادر های باز شده پسورد و یوزر نیم خود را وارد نمایید)

یک صفحه برای شما باز می شود که از شما دلیل حذف اکانتتان را می پرسد ( منوی کشویی ) یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید ، و در پایین همان کادر دوباره پسورد خود را وارد نمایید و سپس بر روی کادر قرمز کلیک کرده و حساب خود را در آخرین مرحله حذف کنید.

 حال اگردیلیت اکانت اینستاگرام را برای همیشه انجام دهیم، چه می‌شود؟

قبل از انجام هر کاری باید حواستان باشد که بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد! بعد از حذف کامل اکانت اینستاگرام:

اطلاعات اکانت شما حذف می‌شوداطلاعاتی مثل پست‌ها، لایک و کامنت‌ها، فالورها و… از اکانت شما حذف می‌شود. یعنی هیچ اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

نام کاربری شما غیر قابل استفاده می‌شود. نه شما و نه هیچ کس دیگری، نمی‌تواند با نام کاربریِ اکانتی که حذف کرده‌اید، اکانت جدید بسازد. اینستاگرام این کار را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت افراد انجام می‌دهد.

ایمیل شما برای اینستاگرام نامعتبر می‌شود. بعد از حذف اکانت؛ ایمیلی که با آن اکانت را ساخته بودید، برای ساختن یک اکانت اینستاگرام دیگر، قابل استفاده نیست. اما یک راه حل وجود دارد. قبل از حذف اکانت اینستاگرام، به پروفایل خود، قسمت Edit profile بروید و ایمیل را تغییر دهید. برای این کار، وارد کردن یک ایمیل نامعتبر هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اما راه حلی که برای از بین نرفتن کامل اکانتتان وجود دارد، حذف موقتی یا همان دی‌اکتیو کردن است.

دیلیت اکانت اینستاگرام

چطور اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنیم؟

اگر دوست نداشتید اکانتتان را برای همیشه حذف کنید، راه حل آن؛ دی اکتیو کردن یا حذف موقتی اکانت است. از مزیت‌های این روش این است که پست‌ها، فالوورها، لایک‌ها، کامنت‌ها و بقیه اطلاعات از پیج شما حذف نمی‌شود. ولی پیج شما، از دید کاربران، تا وقتی که شما دوباره اکانتتان را فعال کنید، پنهان می‌ماند. بعد از دی اکتیو کردن اکانت، هر زمان که خواستید، چه یک روز بعد چه ۱ سال بعد، می‌توانید اکانت خود را دوباره فعال کنید.

برای دی اکتیو کردن، باید از سایت اینستاگرام اقدام کنید.

دی اکتیو اینستاگرام

اگر از قبل وارد اکانتتان نشده‌اید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

اگر پسوردتان را فراموش کرده‌اید؛ با کلیک روی گزینه Forget password، لینکی به ایمیلتان ارسال می‌کند که از آن‌جا باید پسوردتان را عوض کنید.

بعد از ورود به اکانتتان، به قسمت پروفایل، بخش ویرایش پروفایل(Edit Profile) بروید.

دی اکتیو اینستاگرام

وقتی روی گزینه ویرایش پروفایل کلیک کردید، پایین صفحه سمت راست، روی گزینه حذف موقتی اکانت(Temporarily disable my account) کلیک کنید.

دی اکتیو اینستاگرام

حالا باید در مرحله ۴ دلیل دی اکتیو کردن اکانتتان را انتخاب کنید. ما در این‌جا گزینه Something else را انتخاب می‌کنیم.

دی اکتیو اینستاگرام

در مرحله بعد باید در قسمتی که با شماره ۵ مشخص شده؛ پسورد اکانتتان را وارد کنید.

اگر قبلا به اکانتتان وارد شده‌اید و پسوردتان یادتان نیست؛ با کلیک روی گزینه Forget password رمزتان را عوض کنید.

دی اکتیو اینستاگرام

برای آخرین مرحله روی دکمه  Temporarily Disable account کلیک کنید تا مراحل دی اکتیو اینستاگرام تمام شود.

دی اکتیو اینستاگرام

 چطور دوباره اکانتم را فعال کنم؟

فعال کردن اکانت اینستاگرام، به راحتی آب خوردن است. به نرم افزار اینستاگرام وارد شوید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

فعال شدن اکانتتان احتمالا چند ساعتی زمان ببرد.

همان‌طور که اول مقاله هم گفتیم؛ بلافاصله بعد از دی اکتیو کردن اکانت، نمی‌توانید آن را فعال کنید. برای این کار باید چند ساعتی صبر کنید.

بعد از فعال کردن اکانت، برای هیچکدام از فالوورهایتان پیام و نوتیفیکیشنی نمی‌رود. البته ممکن است برای بعضی از فالوورهایتان نوتیفیکیشن ارسال شود. مثلا برای کسانی که آن‌ها را در پست‌هایتان تگ کرده‌اید.

ارسال دیدگاه