معرفی کامل لوپ های تعمیرات موبایل

راهنمای خرید لوپ

اگر در حوزه تعمیر موبایل فعالیت دارید، یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید خریداری کنید، لوپ‌ های تعمیرات موبایل است. لوپ‌ها در واقع نوعی میکروسکوپ هستند که از آن‌ها برای مشاهده اجسام ریزی که امکان دیدن آن‌ها با چشم غیرمسلح وجود ندارد، استفاده می‌شوند. امروزه شاهد تولید انواع لوپ موبایل هستیم و شما می‌توانید باتوجه به نیاز و بودجه خود به سراغ این تجهیزات رفته و اقدام به خرید تجهیزاتی چون لوپ دو چشمی، لوپ سه چشمی، لوپ دیجیتال و… کنید. البته برای استفاده و تعمیرات موبایل هم از لوپ و میکروسکوپ در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. به‌منظور معرفی این دسته از تجهیزات با ما در گوشیباز همراه باشید تا به بررسی کامل لوپ‌ها پرداخته و در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

لوپ های تعمیرات موبایل

ساختار لوپ‌ های تعمیرات موبایل

اگر بخواهیم به بررسی ساختار لوپ‌های تعمیرات بپردازیم، لازم است تا شما را با قطعات زیر آشنا کنیم:

عدسی چشمی

عدسی چشمی بخشی از ساختار لوپ است که باعث می‌شود تا شما تصویر قطعه را مشاهده کنید.

عدسی شیئی

قطعه‌ای که برای تعمیر یا تعویض در داخل دستگاه لوپ قرار می‌دهید، در زیر عدسی شیئی واقع می‌شود.

تغییردهنده فاصله چشمی‌ها

در لوپ‌های دو چشمی فاصله بین دو چشمی با توجه به فاصله میان دو چشم کاربر، از تغییر بخش تغییردهنده فاصله قابلیت تنظیم دارند.

چرخاننده عدسی شیئی

شما می‌توانید برای قرار دادن عدسی شیئی به‌صورت دقیق از این چرخاننده استفاده کنید.

لوپ های تعمیرات موبایل: کندانسور

وظیفه کندانسور در لوپ‌ های تعمیرات موبایل، متمرکز کردن نور بر روی قطعه است.

استیج

استیج در واقع بخشی از لوپ تعمیر موبایل است که برای گذاشتن قطعه باید از آن استفاده کنید.

پیچ فوکوس سریع

برای حرکت سریع استیج و برای آنکه بتوانید نمونه قرار گرفته بر روی استیج را جابه‌جا کرده و آن را به سمت عدسی شیئی حرکت دهید، لازم است تا از پیچ فوکوس سریع استفاده کنید.

آینه

آینه در لوپ تعمیر موبایل به شما کمک می‌کند تا بتوانید نور را بر روی قطعه تابانده و دید بهتری نسبت به آن پیدا کنید.

کاربردهای مهم لوپ‌ های تعمیرات موبایل

در فرایند تعمیرات گوشی‌ها، از لوپ‌ها برای انجام فرایندهای مختلفی استفاده می‌شود. از اصلی‌ترین کاربردهای لوپ‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عیب‌یابی انواع برد با استفاده از لوپ های تعمیرات موبایل

لوپ‌ها به دلیل ساختاری که دارند، می‌توانند بزرگنمایی‌های مختلفی را از قطعات کوچک به شما نشان دهند. انجام فرایند بزرگنمایی به شما کمک می‌کند تا تعمیر برد را به‌راحتی انجام دهید.

 

تعمیر IC گوشی

یکی از ریزترین و اصلی‌ترین قطعات گوشی‌های موبایل ICها آن است. به‌منظور تعمیر ICها شما باید از لوپ‌ها استفاده کنید.

انواع لوپ‌ های تعمیرات موبایل

لوپ‌ های تعمیرات موبایل امروزه در دسته‌بندی‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید لوپ مناسب کنید. به‌منظور معرفی انواع لوپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوپ دیجیتال

لوپ‌های دیجیتال به دسته از محصولات گفته می‌شود که تصاویر قطعات را بر روی نمایشگر‌ها پخش می‌کنند. استفاده از این لوپ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هنگام کار اقدام به تهیه عکس و فیلم کنید. کیفیت تصاویر در این لوپ‌ها، باتوجه به کیفیت دوربین استفاده شده در آن متغیر بوده و از کیفیت‌های مرسوم در ساخت لوپ دیجیتال می‌توان به ۳۸ مگاپیکسلی، ۲۲ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل و… اشاره کرد.

لوپ دیجیتال تعمیرات موبایل

لوپ آنالوگ یا دوچشمی

لوپ‌های آنالوگ دسته‌ای از دستگاه‌های لوپ هستند که تنها زاویه دید شما در هنگام کار با دستگاه، از طریق عدسی‌های چشمی است.

این دسته از لوپ‌ های تعمیرات موبایل دارای دو عدسی چشمی بوده و با کمک این عدسی‌ها می‌توانید قطعات و اجزای برد گوشی‌های موبایل را به‌راحتی بررسی کنید. بخش چشمی این لوپ‌ها با زاویه‌های کمی از هم قرار می‌گیرند و به همین واسطه امکان مشاهده تصاویر به‌صورت ۳ بعدی برای شما فراهم می‌شود. لوپ‌های دو چشمی جز پرکاربردترین لوپ‌ های تعمیرات موبایل محسوب می‌شوند. چرا که این لوپ‌های دو چشمی کاربردهای گسترده‌ای را به تعمیر کاران ارائه می‌دهند.

لوپ سه چشمی

یک لوپ سه چشمی در واقع تلفیقی از لوپ‌های دو چشمی و لوپ‌های دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تعمیر گوشی‌های موبایل استفاده کنید. در یک لوپ سه چشمی، اغلب دو عدسی چشمی و یک خروجی یا چشمی سوم برای نصب دوربین و صفحه‌نمایش قرار دارد. این لوپ‌ها بیشتر برای آ»وزش و ضبط ویدئوهای تعمیراتی استفاده میشود. یکی از پرکاربردترین انواع لوپ سه چشمی در بازار لوپ سه چشمی بازویی Kailiwei است که با ویژگی های فوق العاده ای که دارد، بسیار مورد استفاده است.

لوپ سه چشم

لوپ نوری اپتیکی یا لوپ انالوگ

این دسته از لوپ‌ها دارای عدسی چشمی و عدسی شیئی هستند و از طریق دسته یا صفحه چرخان می‌توانید قطعات مختلف را در داخل لوپ قرار داده و اقدام به بزرگنمایی تصاویر اشیا کنید.

لوپ الکترونی

لوپ الکترونی جز انواع لوپ است که برای ساخت تصویر نوری الکترونی از آن استفاده شده و از یک باریکه الکترونی و میدان‌های مغناطیسی در آن استفاده می‌کنند. از این نوع لوپ‌ها برای تشخیص ساختار و ماهیت اجسام کوچک استفاده می‌کنند.

 برترین برندهای تولید کننده لوپ های تعمیرات موبایل

امروزه شرکت‌های مختلفی در حوزه تولید لوپ‌ها فعالیت می‌کنند. این برندها همواره در تلاشند تا لوپ‌های باکیفیت‌تر و کاربردی‌تر را تولید و عرضه کنند. به همین دلیل شاهد ایجاد رقابت شدید بین برندها برای تولید انواع لوپ دو چشمی، لوپ سه چشمی و لوپ دیجیتال هستیم.

از مشهورترین برندهایی که در حوزه تولید این دسته از تجهیزات فعال هستند، می‌توان به شرکت‌هایی چون Kailiwei, Relife, Yaxun و Sunshine اشاره کرد. این شرکت‌ها باسابقه طولانی‌مدت در حوزه تولید لوپ توانسته‌اند بهترین مدل‌های لوپ دو چشمی، لوپ سه چشمی و لوپ دیجیتال و… را تولید و به بازار عرضه کنند. محصول لوپ دو چشمی بازویی تعمیرات موبایل STL2 سانشاین و لوپ سه چشم  kailiwei k10h از بهترین محصولات این برندها هستند که می توانید آن ها را در فروشگاه گوشیباز تهیه کنید.

لوپ سانشاین

حرف آخر

در این مطلب به بررسی لوپ‌ های تعمیرات موبایل پرداخته و به دنبال آن بودیم تا اطلاعات مهمی که پیش از خرید لوپ‌ های تعمیرات موبایل باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما ارائه کنیم. در این مقاله پس از معرفی لوپ‌ها، به بررسی انواع لوپ مخصوص تعمیر موبایل پرداختیم و در انتها نیز به این نکته اشاره کردیم که کدام یک از برندهای فعال در حوزه تولید لوپ‌ها، دارای سابقه درخشانی در این حوزه هستند. اگر علاقمند به معرفی و آنباکسینگ انواع لوپ‌های بازار از برندهای معتبر هستید، توصیه می‌کنم ویدوئوهای جذاب را در کانال آپارات گوشیباز از دست ندهید.

ارسال دیدگاه