اموزش تعویض گلس شکسته سامسونگ

گوشیباز

منظور از گلس ال سی دی گوشی چیست؟

گلس ال سی دی از نظر عامیانه مردم به لایه پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری و بر روی صفحه نمایش آن نصب می‌گردد تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری به عمل آورد. اما از نظر تخصصی و فنی گلس ال سی دی گوشی مفهوم دیگری را به همراه دارد که مفهومی کاملا متفاوت با طرز تفکر عامیانه مردم است. گلس ال سی دی آیفون یا سامسونگ در واقع شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی است که شرکت های سازنده گوشی آن را بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی ممانعت به عمل می‌آورند.

smartphone with glass screen protector film set 107791 1182

انواع گلس محافظ گوشی سامسونگ گلکسی

رایج ترین گلس های محافظ ال سی دی که برای گوشی های سامسونگ گلکسی وجود دارند از نظر سختی شامل موارد زیر می‌شوند.

  • گلس نرمگلس های نرم عموما از جنس پلاستیکی با نام وینیل (Vinyl) هستند که انعطاف‌پذیری خوبی داشته و سختی کمی دارند. این امر سبب می‌شود تا گلس های نرم در برابر ضربه و فشار مقاومت کمتری داشته باشند، اما این گلس ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند.
  • گلس سخت: گلس های سخت در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای تیز بسیار مقاومت بالایی دارند اما انعطاف‌پذیری آن ها ناامیدکننده است. این گلس ها اگر تحت خمش قرار بگیرند خیلی راحت و ساده متلاشی می‌شوند.
  • گلس نیمه سخت: این دسته از گلس های محافظ ال سی دی گوشی های موبایل خصوصیاتی مابین گلس نرم و گلس سخت را ارائه می‌کنند. به این دسته از گلس ها اصطلاحا گلس های نیمه رفلکس یا نیمه انعطاف‌پذیر هم گفته می‌شود. این گلس ها در شرایطی عادی در برابر ضربه و خراشیدگی مقاومت متوسطی دارند.
  • گلس ضخیم: دسته دیگری از گلس های محافظ ال سی دی وجود دارند که از پلاستیکی تحت عنوان هیدروکربنات ساخته می‌شوند و ضخامت بالایی را ارائه کرده‌اند. این دسته از گلس های ال سی دی به شدت در خنثی کردن ضربات وارد بر ال سی دی عملکرد مطلوبی دارند، اما ضخامت زیاد آن ها ممکن است در برخی شرایط منجر به بروز اختلال در عملکرد تاچ گوشی شود.

مراحل نصب یا تعویض گلس گوشی سامسونگ گلکسی

unnamed 1

  • برداشتن گلس قدیمی (در صورت نیاز): اگر گلس محافظی روی ال سی دی گوشی شما نصب است و قصد تعویض آن را دارید، باید در مرحله نخست گلس مذکور را روی ال سی دی گوشی جدا کنید. برای انجام این کار توصیه می‌کنیم با سشوار گرمای ملایمی به گلس روی ال سی دی گوشی وارد کنید و سپس یک پنبه آغشته به کمی آب را روی لبه های گلس یا بخش هایی از آن که دچار شکستگی شده بمالید تا آب به مقدر بسیار ناچیزی به داخل فضای مابین گلس ال سی وی و نمایشگر گوشی نفوذ کند. سپس به آرامی گلس قدیمی را از روی ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی خود بردارید.
  • شستشوی دست و تمیز کردن ال سی دی: قبل از اینکه پروسه تعویض گلس گوشی سامسونگ گلکسی را ادامه دهید، دست خود را با آب و صابون بشویید تا کاملا تمیز شود. همچنین یک میز تمیز را برای ادامه کار انتخاب کنید. حال نوبت به تمیز کردن ال سی دی گوشی می‌رسد. اغلب گلس های ال سی دی که خریداری می‌کنید یک پد حاوی الکل دارند که با آن می‌توانید ال سی دی گوشی خود را تمیز کنید. گر گلس محافظ ال سی دی شما این پد را به همراه نداشت، از یک پنبه آغشته به کمی الکل یا پارچه نمدی استفاده کرده و کل صفحه نمایش گوشی را کاملا تمیز کنید. شما باید در پایان این مرحله مطمئن باشید که هیچ گرد و غبار و آلودگی روی ال سی دی گوشی قرار نداشته باشد.
  • نصب گلس گوشی سامسونگ گلکسی: حالا نوبت به مهم ترین بخش کار می‌رسد که نصب گلس گوشی سامسونگ گلکسی است. در این مرحله از کار باید کمال دقت را صرف کنید. ابتدا تلق روی گلس ال سی دی را بردارید و سپس آن را با فاصله بسیار کم (در حدود 5 میلیمتر) بالای صفحه نمایش گوشی نگه دارید. سعی کنید گلس را کاملا منطبق با الگوی گوشی خود روی صفحه نمایش آن نگه دارید. بعد از اینکه از صاف و منطبق بودن گلس مطمئن شدید، خیلی آرام لبه زیرین آن را روی نمایشگر گوشی قرار دهید و انگشت خود را از لبه زیرین گلس به سمت بالا بکشید تا گلس ال سی دی کاملا روی صفحه نمایش گوشی نصب شود. پس از انجام این کار باید با یک کارت شبیه به عابر بانک، گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر گوشی محکم کنید. بدین منظور کافیست کارت را از یک مسیر مشخص (مثلا از پایین به بالا) چندین بار روی گلس ال سی دی بکشید. در نهایت هم تلق روی گلس محافظ ال سی دی گوشی را بردارید.

بدین ترتیب قادر به نصب یا تعویض گلس گوشی سامسونگ گلکسی می‌شوید. همانطور که اشاره داشتیم انجام این کار به هیچ عنوان سخت نیست. همیشه دقت کنید که قبل از قرار دادن گلس محافظ بر روی ال سی دی گوشی مابین این دو قطعه هیچ آلودگی و گرد و غباری وجود نداشته باشد، چون وجود گرد و غبار و آلودگی در این حالت منجر به درست نچسبیدن گلس روی ال سی دی گوشی می‌شود.

چگونه مشکلات احتمالی به وجود آمده را برطرف کنیم؟

اگر تعویض گلس گوشی سامسونگ گلکسی همیشه موفقیت آمیز نیست و گاها با مشکلات هم همراه می‌شود! برای مثال ایجاد حباب های هوا در زیر گلس LCD یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران در حین تعویض گلس گوشی سامسونگ گلکسی با آن مواجه هستند. برای رفع این مشکل ابتدا باید ببینید که دلیل به وجود آمدن حباب هوا چیست! اگر حباب به دلیل وجود گرد و غبار در زیر گلس و روی ال سی دی گوشی ایجاد شده باشد، قادر به از بین بردن آن نخواهید بود، اما اگر حباب به دلیل نحوه قرارگیری گلس روی ال سی دی گوشی ایجاد شده باشد می‌توانید آن را از بین ببرید. بدین منظور یک کارت شبیه به عابر بانگ را چندین بار از یک مسیر مشخص (مثلا از پایین به بالا) روی گلس ال سی دی گوشی بکشید تا به تدریج حباب ایجاد شده از بین برود.

ارسال دیدگاه