تعمیر دکمه پاور گوشی

گوشیباز

تکنیک های کاربردی برای مواقعی که دکمه پاور گوشی خراب می شود!

دکمه پاور یکی از مهم ترین قسمت های گوشی است که اگر خراب شود تقریبا همه چیز به هم میریزید. در اصل اگر نتوانید گوشی موبایلتان را روشن کنید عملا از هیچ امکاناتی نمی توانید استفاده کنید. مگر اینکه موقع زنگ خوردن گوشی و روشن شدن صفحه نمایش بتوانید قفل گوشی را باز کنید اما در هر ضورت با خاموش شدن صفحه نمایش دوباره درگیر این مشکل خواهید شد که بدون دکمه پاور چطور گوشی را روشن کنیم. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را در مورد خراب شدن دکمه پلور گوشی بررسی کنیم.

Change the Side Button to a Power Button

کار نکردن دکمه ی پاور یا دکمه های ولوم همیشه به معنی خراب شدن دکمه یا شکستن آن نیست. این احتمال وجود دارد که دکمه ها در جای خودشان گیر کرده باشند. معمولا استفاده از گارد گوشی بی کیفیت، زمینه لازم برای به وجود آمدن چنین مشکلاتی را فراهم می کند. گاهی اوقات زمانی که عملکرد دکمه های گوشی دچار مشکل می شود، ابتدا اطراف دکمه را با دقت نگاه کنید.

اگر دکمه به یک سمت خاص کشش دارد و قسمتی از آن بیشتر از قسمت های دیگر دچار تورفتگی است، این احتمال وجود دارد که دکمه گیر کرده باشد. می توانید با سوزن مخصوص اسلات سیمکارت، کمی دکمه را به بالا بکشید. البته باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. در صورتی که فشار زیادی به دکمه وارد کنید ممکن است خرابی را بیشتر کنید.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه

اپلیکیشن Power Button to Volume Button، همانطور که از نامش پیداست، دکمه تنظیم صدا را به دکمه پاور تبدیل می‌کند. این اپلیکیشن نیازی به روت کردن ندارد و با اکثر دستگاه‌های اندرویدی هم سازگار هست.

برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا باید فعالش کنید و به آن اجازه دسترسی کامل در سطح administrator بدهید. تغییرات پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه اعمال می‌شوند. پس بگذارید تا موبایل ریبوت شود. پس از بالا آمدن سیستم‌ عامل، اپلیکیشن هم شروع به کار می‌کند و از این پس با فشردن دکمه‌های تنظیم صدا نمایشگر روشن می‌شود. پس از روشن شدن صفحه و خروج از استندبای، دکمه‌های صدا وظیفه اصلی خود، یعنی کم و زیاد کردن صدا را انجام خواهند داد. برای خاموش کردن صفحه‌نمایش نیز باید وارد پنل نوتیفیکیشن شوید و گزینه Turn off screen را انتخاب کنید.
اپلیکیشن Power Button to Volume Button رایگان است و می‌توانید اکنون آن را از پلی استور دریافت کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن ممکن است در بعضی موبایل‌ها باعث افزایش شدید مصرف باتری شود. به گفته سازنده، فعلاً راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

Gravity Unlock، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که می‌‌تواند به هنگام خرابی دکمه پاور کارساز باشد. این اپلیکیشن از سنسورهای موبایل برای تعیین موقعیت آن استفاده می‌کند و وقتی تشخیص دهد که تلفن را دست گرفته‌اید صفحه‌نمایش را به طور خودکار روشن می‌کند. وقتی هم که دستگاه روی سطح تخت یا داخل جیب قرار داشته باشد، نمایشگر خاموش می‌شود. به نظر جادویی می آید.

Gravity Unlock اکثر اوقات به درستی کار می‌کند. با این حال به دلیل متفاوت بودن دقت حسگر‌های دستگاه‌های مختلف، ممکن است در بعضی موبایل‌ها که دقت سنسور‌ها پایین است، برای دریافت نتیجه مطلوب نیاز به اعمال تنظیمات دستی باشد. در تنظیمات اپلیکیشن، میزان حساسیت سنسور‌ها و زاویه‌هایی که نمایشگر‌ در آن‌ها خاموش یا روشن شود قابل تغییر هستند.

به گفته سازنده، این اپلیکیشن موقع فعال بودن روی باتری تأثیر می‌گذارد اما مشکل جدی برای آن به وجود نمی‌آورد. اپلیکیشن Gravity Unlock هم‌اینک از گوگل پلی قابل دریافت است.

Proximity Actions نام اپلیکیشن دیگری است که از حسگرهای نزدیکی دستگاه برای اجرای یک سری دستورات استفاده می‌کند. سنسور نزدیکی، در بالای تلفن، کنار بلندگوی مخصوص تماس تلفنی قرار گرفته است و وظیفه‌ اصلی آن خاموش کردن نمایشگر به هنگام نزدیک شدن صورت به صفحه نمایش در هنگام برقراری تماس است.

برای استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن، آن را اجرا کرده، Hold Actions و سپس When screen is off را انتخاب کنید. با طی این مسیر، لیستی از دستورات قابل اجرا از جمله خروج از وضعیت استندبای نمایش داده می‌شود. این دستور را از منوی Hold 1 انتخاب کنید. از این به بعد، با نگه داشتن انگشت خود روی حسگر نزدیکی، تلفنتان شروع به ویبره می‌کند تا به شما بگوید که دستتان را بردارید. پس از برداشتن انگشت خود از روی سنسور نزدیکی، نمایشگر به صورت خودکار روشن می‌شود. اگر خواستید به همین شیوه صفحه‌نمایش خاموش شود، تنظیمات آن را در بخش When screen is on انجام دهید.
فراموش نکنید که اکثر تلفن‌های رده پایین حسگر نزدیکی ندارند، بنابراین دقت کنید که این اپلیکیشن با موبایل شما سازگار باشد. همچنین به هنگام اجرای اپلیکیشن، گاهی تبلیغاتی نیز نمایش داده می‌شود که البته امروزه کم و بیش در اکثر اپلیکیشن‌های رایگان وجود دارد. می‌توانید اپلیکیشن Proximity Actions را از گوگل پلی دانلود کنید.

اگر هیچ یک از راه‌ها ذکر شده پاسخگو نبودند، اپلیکیشن Shake Screen On Off را امتحان کنید که با تکان دادن موبایل، صفحه نمایش را خاموش و روشن می‌کند. این اپلیکیشن رایگان است و مصرف باتری زیادی هم ندارد. البته یادتان باشد که با هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه، باید اپلیکیشن را خودتان به صورت دستی اجرا کنید.

چگونه مشکل پاور گوشی را دائمی حل کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید تمام روش‌های بیان شده موقتی بوده و برای استفاده طولانی‌مدت توصیه نمی‌شود.این نرم‌افزرها شارژ زیادی مصرف‌ می‌کنند، هم‌چنین در سنسورهای دستگاه تاثیر منفی خواهند داشت.در نتیجه در اسرع وقت با مراجعه به یک مرکز تعمیرات امن و متخصص و زیر نظر تعمیرکار مجرب برای تعمیر دکمه پاور گوشی خود اقدام کنید.

 

ارسال دیدگاه