حل مشکل عدم خواندن سیم کارت

گوشیباز

عدم خواندن سیم کارت ، از مشکلاتی است که کاربران تلفن های همراه گزارش می دهند. عدم خوانش سیم کارت یا شناسای نشدن سیم کارت موبایل ممکن است برای هریک از کاربران اتفاق بیفتد . اگر پس از واردکردن سیم‌کارت به گوش موبایل خود ، متوجه شدید که  سیم‌کارت به‌درستی کار نمی‌کند، ابتدا به اروری که روی صفحه نمایش ظاهرمی شود، توجه کنید. در صورتی‌که ، با ارورهایی نظیر Insert SIM SIM not ready, , SIM error و …. مواجه شدید، سعی کنید مراحل ذیل را مطالعه و انجام دهید .

  • ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کنید .
  • سیم‌کارت خود را از اسلات مربوط به آن خارج و مجددا وارد نمایید.
  • چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، سیم کارت دیگری را برروی گوشی خود امتحان کنید.
  • اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است، سیم‌کارت فعلی خود را برروی اسلات دیگر قرار داده و نتیجه را مجددا بررسی نمایید.

چرا گوشی سیم کارت را نمی خواند ؟

حال اگر با وجود اجرای اقدامات اولیه همچنان مشکل عدم خواندن سیم کارت را دارید می توانید دلایل آنرا در موارد زیر بیابید. دلایل متعددی در عدم خواندن سیم کارت ممکنست وجود داشته باشد . در ادامه به برخی از رایج ترین دلایل اشاره خواهم کرد : ممکن است نشناختن سیم کارت به دلیل بد جا زدن سیم کارت و یا معیوب بودن آن باشد، پانچ کردن سیم کارت، مشکل سخت افزاری اسلات سیم کارت، فلش زدن یا تعویض رام، تنظیم نشدن خودکار شبکه، رجیستر نشدن قانونی سیم کارت و….

راه حل اول: ریستارت کردن گوشی

اگر سیم‌کارت قبلی را از گوشی خارج کردید و سیم‌کارت جدید گذاشته‌اید لازم است گوشی را یک بار ریستارت کنید تا سیم‌کارت جدید توسط گوشی شناسایی شود. گوشی را خاموش کنید و بعد از چند لحظه دوباره روشن کنید. بیشتر گوشی‌های اندروید تا وقتی که یک بار خاموش و روشن نشوند سیم‌کارت جدید را شناسایی نمی‌کنند.در گوشی‌های اندروید ریستارت کردن آسان‌ترین و راه‌گشاترین راه حل برای مشکلات جزئی است.

راه حل دوم: باطری و سیم‌کارت را خارج کنید

گوشی را از شارژ خارج کنید و سپس باطری و سیم‌کارت را خارج کنید. سپس ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره سیم‌کارت و باطری را جایگذاری کنید

راه حل سوم: قرار گیری سیم‌کارت را تنظیم کنید

نحوه قرار گیری سیم‌کارت در جای مخصوص خود در گوشی باید مناسب باشد. از آنجایی که قرار نگرفتن درست سیم‌کارت می‌تواند منجر به عدم شناسایی سیم‌کارت یا پرش آنتن شود لازم است که جای قرار گیری سیم‌کارت بررسی شود.

اگر گوشی از دستتان افتاده و مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت دارد به احتمال قوی سیم‌کارت از جای خود خارج شده یا جابجا شده است و باید در جای مناسب قرار داده شود.

اگر سیم‌کارت به هر دلیلی به درستی در جای خود قرار نمی‌گیرد بهترین کار فیکس کردن سیم‌کارت با چسب، کاغذ و وسایلی امثال آنها است. اگرچه این راه حل بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد و در واقع اینطور نیز هست، اما به نظر می‌رسد در بسیاری از مواقع این راه حل عملی است و مشکل را حل می‌کند. مواظب باشید که با فشار زیاد به قطعات دیگر گوشی آسیب وارد نکنید.

راه حل چهارم: سیم‌کارت و جای قرار گیری سیم‌کارت را تمیز کنید

با دقت سیم‌کارت را بررسی کنید آیا قسمت طلایی سیم‌کارت کثیف و جرم گرفته است؟ اگر این چنین است با استفاده از یک پارچه نرم و مقداری الکل سیم‌کارت را کاملا تمیز کنید. جای سیم‌کارت را با استفاده از دمنده هوا تمیز کنید و اگر امکان داشت به دقت و با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم آن قسمت را تمیز کنید.

راه حل پنجم: حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید

از تنظیمات گوشی به مسیر شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) و سپس حالت شبکه (Network mode) بروید و آن را در حالت خودکار (Auto) قرار دهید. این مسیر در بعضی گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. در این گوشی‌های اندرویدی ابتدا به تنظیمات و بعد به مصرف داده (Data Usage) وارد شوید. سپس روی آیکن منو که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد بزنید و از آنجا به مسیر زیر بروید:

Cellular Networks > Preferred Network Type

شبکه‌های تلفن همراه > نوع شبکه ترجیحی

در مسیر ذکر شده تنظیمات شبکه را روی خودکار قرار دهید تا مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت برطرف شود.

 

راه حل ششم:شبکه و برج مخابرانی را به شکل دستی انتخاب کنید

اگر وضعیت خودکار نتوانست مشکل را حل کند، روش اتصال دستی را امتحان کنید. به تنظیمات گوشی وارد شده و گزینه Network & Internet را لمس کرده و سپس Mobile Network را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Network Operators را لمس کنید. حالا گزینه Search networks را لمس کنید تا فرآیند جست‌وجوی دستی شبکه‌های اطراف آغاز شود. در این حالت باید فهرستی از شبکه‌های مخابراتی را مشاهده کنید. شبکه مربوط به اپراتور همراه سیم کارت خود را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود.

راه حل هفتم:مشکل سیم کارت را با پاک کردن حافظه کش برطرف کنید

04 394

پاک کردن حافظه کش گوشی اندرویدی می‌تواند مشکلات مربوط به سیم‌کارت را برطرف کند. برای این منظور به مسیر Settings -> Storage -> Internal Storage -> Cached Data بروید. اکنون گزینه cached data را لمس کنید. در این حال پیغامی ظاهر می‌شود که اعلام می‌دارد شما در نظر دارید کش مربوط به همه برنامه‌هایی که روی گوشی قرار دارد را پاک کنید. گزینه Delete را لمس کنید تا کش مربوطه پاک شود.

ارسال دیدگاه