راه های باز کردن قفل گوشی اندروید

گوشیباز

گوشی ها یکی از مهم ترین ابزارهای تکنولوژی امروز هستند که هر یک از ما دارای یک اسمارت فون هستیم.به مرور ما از گوشی های مان به عنوان مغز دوم استفاده می کنیم چرا که تمام اطلاعات شخصی و خصوصی را در آن ذخیره می کنیم و غافل از آن هستیم که ممکن است تمام این اطلاعات تنها با یک دکمه از بین بروند و دیگر ما به آنها دسترسی نخواهیم داشت و این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به آموزش روش های باز کردن قفل گوشی اندروید می‌پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

عکس تصویر پس‌زمینه در گوشی موبایل؛ دلیل اصلی خراب شدن گوشی

1. با Smart Lock قفل را باز کنید: 

باز کردن قفل گوشی, باز كردن الگو گوشي سامسونگ

Smart Lock یک ویژگی Android است که به شما امکان می دهد شرایط خاصی را تعیین کنید که امنیت صفحه قفل شما را دور می زند. شما آن را در زیر

Settings > Security & location > Smart Lock

پیدا خواهید کرد.

برای ایجاد تغییر در ویژگی ، شما باید رمز ورود قفل فعلی خود را وارد کنید. سپس می توانید پنج گزینه ممکن را برای باز کردن قفل تلفن هوشمند خود بدون رمز انتخاب کنید:

On-body detection: تلفن حس می کند که شما آن را حمل می کنید به طور خودکار قفل می ماند در حالی که روی شخص شماست.

Trusted places: از موقعیت مکانی خود برای باز کردن قفل تلفن خود در هنگام نزدیک شدن به آدرسی که انتخاب کرده اید استفاده می کند.

Trusted devices: قفل دستگاهتان را هنگام اتصال به یک دستگاه بلوتوث قابل اعتماد باز نگه می دارد.

Trusted face: برای باز کردن قفل تلفن از تشخیص چهره استفاده می کند.

Voice match: هنگامی که صدای قابل اعتماد شما را می شنود ، تلفن قفل خود را باز می کند.

باز کردن قفل گوشی, باز كردن الگو گوشي سامسونگ

اگر قبلاً یک یا چند مورد از این گزینه ها را قبل از فراموش کردن رمز عبور خود تنظیم کرده اید ، می توانید از آن برای بازگشت به تلفن خود استفاده کنید. با این حال ، شما نمی توانید تنظیمات Smart Lock یا گذرواژه را بدون وارد کردن گذرواژه فعلی خود تغییر دهید. بنابراین ، شما هنوز هم نیاز به تنظیم مجدد کارخانه دارید ، اما حداقل می توانید ابتدا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

باز کردن قفل گوشی های مجهز به اندروید 4.4 و پایین تر

اما اگر گوشی که رمز آن را فراموش کرده‌اید از سیستم عامل اندروید 4.4 یا نسخه های پایین‌تر آن بهره می‌برد، راه حل ساده تری برای باز کردن قفل گوشی پیش رویتان قرار خواهد داشت. در این نسخه های اندروید یک روش ساده برای رفع مشکل فراموش شدن رمز گوشی ارائه شده است. بدین منظور کافیست که مشخصات اکانت گوگل فعال در دستگاه خود را به یاد داشته باشید. این مشخصا شامل آدرس جیمیل و رمز عبور آن می‌شود.

برای باز کردن قفل گوشی که به اندروید 4.4 یا نسخه های پایین تر آن مجهز است، ابتدا 5 بار پیاپی رمز عبور را اشتباها وارد کنید تا گزینه ای با عنوان Forgot pattern، Forgot PIN یا Forgot password نمایان شود. این گزینه نمایان شده را لمس کنید. مشاهده خواهید کرد که از شما درخواست می‌شود آدرس جیمیل و رمز عبور آن را وارد کنید. آدرس جیمیلی که در گوشی شما فعال است را به همراه رمز عبور آن وارد و گزینه Sign in را لمس کنید. به همین سادگی قادر به باز کردن قفل گوشی اندروید خود خواهید بود.

جلوگیری از قراموش کردن رمز گوشی اندروید در آینده

این روش‌ها به شما کمک می‌کند دوباره به صفحه گوشی اندروید خود بازگردید اما به شما کمک نمی‌کند که رمز عبور خود را برای ورودهای آینده به خاطر آورید. اگر نمی‌خواهید دوباره این مراحل را طی کنید پس بهتر است احتیاط کنید و رمز عبور خود را در آینده فراموش نکنید. در زیر چند نکته برای به خاطر سپردن رمز عبور اندروید در آینده ذکر شده است:

  • یک کپی فیزیکی از رمز عبور خود را در جایی قرار دهید که تنها خودتان به آن دسترسی دارید.
  • رمز خیلی ساده و مشخصی انتخاب نکنید. رمزی انتخاب کنید که بتوان آن را به خاطر سپرد و خیلی راحت نباشد.
  • مطمئن شوید که وارد حساب گوگل خود شده و دست کم یک گزینه مثل Smart Lock را فعال کرده‌اید.
  • از داده‌های اندروید خود بکاپ بگیرید تا اگر مجبور به ریست فکتوری گوشی شدید بابت حذف اطلاعات خود زیاد نگران نشوید.

 

 

ارسال دیدگاه