سامسونگ احتمالا روی مدل جدید گلکسی فیت کار می کند

گوشیباز

دستبند تناسب‌اندام جدید سامسونگ که احتمالا به‌ خانواده‌ی گلکسی فیت تعلق دارد، به‌تازگی با باتری ۱۵۴ میلی‌آمپرساعتی و شماره‌مدل SM-R220 در FCC ظاهر شده است.

سامسونگ پیش‌تر دستبند تناسب‌اندامی با نام گلکسی فیت (Samsung Galaxy Fit) روانه‌ی بازار کرد که با استقبال مناسبی هم مواجه شد. طبق شواهد موجود، کره‌ای‌ها کار روی مدل جدید گلکسی فیت را آغاز کرده‌اند. رسانه‌ی Android Authority با استناد به اسناد دیده‌شده در وب‌سایت کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، می‌نویسد سامسونگ روی گجت پوشیدنی جدیدی با شماره‌مدل SM-R220 کار می‌کند. براساس توضیحات ارائه‌شده در اسناد آزمایش محصول، به‌نظر می‌رسد با دستبند تناسب‌اندام ارزان‌قیمتی طرف هستیم

دستبندهای تناسب‌اندام سری گلکسی فیت سامسونگ مخصوص کسانی هستند که بودجه‌ی تهیه‌ی ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت را ندارند؛ اما به‌دنبال گجتی هستند که ازطریق آن بتوانند فعالیت‌های بدنی را پایش کنند. گلکسی فیت‌های سامسونگ سال گذشته به‌همراه ساعت گلکسی واچ اکتیو معرفی شدند. بر‌همین‌اساس، احتمال می‌دهیم کره‌ای‌ها دستبند جدید خود را هم‌زمان‌با گلکسی واچ ۳ رونمایی کند. گلکسی واچ ۳ مدت‌ها است که در اخبار و حتی تصاویر واقعی آن نیز دیده می‌شود. البته این موضوع فعلا در حد حدس‌و‌گمان است و باید ببینیم سامسونگ چه برنامه‌هایی دارد. قیمت گجت پوشیدنی جدید سامسونگ یکی از موضوعات مهم مربوط به آن خواهد بود.

تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات گلکسی فیت ؛ دستبند تناسب اندام جدید ...

مزایا

  • سبک وزن و جمع و جور
  • نظارت قابل اطمینان
  • ضد آب تا میزان 5ATM
  • Samsung Health یک اپلیکیشن فوق العاده است

آنقدر سبک است که انگار آن را اصلا به دست‌تان نبسته اید

گلکسی Fit-e 3

در یک نگاه، تشخیص میان گلکسی Fit-e و دیگر ردیاب های تناسب اندام تجاری موجود در بازار یا برند های هوشمند مشکل است. طراحی سبک و مینیمالیستی در میان این نوع وسیله های الکترونیکی متداول است که باعث می شود بتوانید آن را با هر مدل لباسی بپوشید، به خصوص اگر نسخه‌ی سیاه رنگ را خریداری کنید (نمی توانیم در مورد نسخه ی زرد رنگ هم همین را بگوییم). گلکسی Fit-e در مقایسه با برادر بزرگ ترش دارای یک نمایشگر AMOLED نیست، اما یک نمایشگر سیاه و سفید PMOLED با اندازه‌ی 0.74 اینچ دارد، پس اندازه‌ی آن خیلی بزرگ نیست، بلکه در واقع نصف اندازه‌ی بیشتر ردیاب های تناسب اندام است، اما هنوز هم آنقدری بزرگ هست که بتوانید به سادگی زمان و میزان پیشرفت خود را از روی آن بخوانید. علاوه بر این، می توان گفت که با وزن تنها 15 گرم (به همراه بند)، این وسیله فوق العاده سبک است. بعد از چند دقیقه به سادگی فراموش می کنید که آن را به دست‌تان بسته اید. این وسیله هیچ دکمه‌ی فیزیکی ندرد و تنها می توانید از طریق نمایشگر لمسی اش با آن ارتباط برقرار کنید و به شما اجازه می دهد تا در میان صفحه های متنوعی که سامسونگ آن ها را ویجت می نامد، گردش کنید.

وب است، به شرطی یک گوشی هوشمند سامسونگ هم داشته باشید

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند Samsung Gear Fit2 در دیجی‌کالا مگ

در صورتی که یک گوشی هوشمند سامسونگ داشته باشید، برای به کار انداختن و همگام سازی گلکسی  Fit-e به دو اپلیکیشن نیاز دارید، اما اگر گوشی هوشمند شما از برند دیگری است، به چهار برنامه نیاز خواهید داشت. کسانی که گوشی سامسونگ دارند کافی است تنها اپلیکیشن های Galaxy Wearable وSamsung Health را نصب کنند، زیرا این شرکت سازنده‌ی اهل کره‌ی جنوبی به خوبی افزونه ها و سرویس های مورد نیاز برای کار کردن وسیله های ساخت خودش با هم دیگر را با هم هماهنگ کرده است. اما اگر از گوشی سامسونگ استفاده نمی کنید، باید دو برنامه‌ی دیگر Galaxy Fit Plugin وSamsung Accessory Service را هم نصب کنید، بدون این برنامه ها به عنوان مثال اگر از گوشی وان پلاس 6 استفاده می کنید، این وسیله‌ی پوشیدنی سامسونگ برایتان بلا استفاده خواهد بود. اولین مرحله‌ی فرآیند نصب بسیار ساده است: کافی است اپلیکیشن Galaxy Wearable را باز کنید، گلکسی Fit-e را از میان لیستی از وسیله های موجود انتخاب کنید تا این برنامه به صورت اتوماتیک به دنبال ردیاب تناسب اندام شما بگردد. زمانی که با ردیاب شما جفت شد، می توانید با استفاده از تنظیمات مختلف اپلیکیشن، گلکسی Fit-e خود را به بهترین صورت تنظیم کنید.

زمانی که می خواهید فعالیت فیزیکی، ضربان قلب، استرس و خواب خود را ردیابی کنید، باید به Samsung health اتکا کنید، این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد و به شما اطمینان می دهد که هیچ اطلاعاتی را از دست ندهید. به عنوان نکته‌ی آخر در این بخش باید به سامسونگ به خاطر ساخت این وسیله و اپلیکیشن تبریک بگویم، زیرا کارکرد بسیار خوبی دارند و کارایی آن ها با Fitbit برابری می کند.

سخت افزار و نرم افزار گلکسی Fit-e برای کاری که انجام می دهد کافی است

GalaxyFit e 7

سیستم عامل این ردیاب تناسب اندام نه Tizen OS است نه Wear Os، بلکه Realtime OS است، یعنی سیستم عاملی که سامسونگ ویژه‌ی ردیاب های تناسب اندام خود طراحی کرده است. این سیستم عامل به خوبی بر فعالیت ها و ورزش شما نظارت می کند. فرقی ندارد که در حال دوچرخه سواری، دویدن یا راه رفتن باشید، گلکسی Fit-e همیشه می تواند نوع فعالیتی که شما در حال انجامش هستید را تشخیص دهد. گلکسی Fit-e همه‌ی کارایی های ساعت Galaxy Watch Active، مانند GPS را ندارد، اما اصلا نباید به کارایی آن شک کنید: این ردیاب تناسب اندام به توانایی تشخیص استرس و نظارت بر خواب شما مجهز است. این ویژگی ها برای وسیله ای که تنها 39 یورو قیمت دارد فوق العاده هستند. حسگر ضربان قلب به خوبی کار می کند و تا زمانی که گلکسی Fit-e را پوشیده باشید می تواند بر ضربان قلب شما نظارت کند. اپلیکیشن Samsung Health که نقطه‌ی مرجعی برای همه‌ی همگام سازی های شما است، می تواند سرعت تپش قلب‌تان را در هر ساعت به صورت لیست یا نمودار به شما نشان دهد. در آخر، گلکسی Fit-e ضد آب نیز هست و می تواند تا 5ATM دوام بیاورد، پس نیازی نیست که در حمام، ساحل یا استخر آن را از دست خود باز کنید.

معایب

  • عمر باتری کم است
  • اگر گوشی هوشمند شما سامسونگ نیست باید اپلیکیشن های زیادی را نصب کنید

انتظار داشتم عمر باتری گلکسی Fit-e بیشتر باشد اما،…

گلکسی Fit-e تراشه‌ی چندان پر قدرتی ندارد، اما یک پردازنده‌ی ساده‌ی 96Hz MCU Cortex M0 برای کار کردن، حسگر ضربان قلب و سرعت سنج درون آن کافی است. در آن سوی ماجرا، من انتظار داشتم برای این تراشه باتری قدرتمند تری در نظر گرفته می شد. در حقیقت، شگفت زده شدم وقتی متوجه شدم باید این باتری 70 میلی آمپر ساعتی را هر دو یا سه روز شارژ کنم. اما اگر نخواهید روی گوشی‌تان نوتیفیکیشن دریافت کنید اوضاع متفاوت می شود: با خاموش کردن آنها از روی برنامه‌ی Galaxy Wearable می توانید تا یک هفته بدون شارژ کردن از باتری استفاده کنید، اگر فکر می کنید می توانید بدون نوتیفیکیشن ها زندگی کنید، این کار نتیجه‌ی بهتری به دست می دهد.

ارزش بالا برای هزینه ای که می کنید!

گلکسی Fit-e 9

مانند بسیاری دیگر از ردیاب های تناسب اندام امروزی، گلکسی Fit-e هم توانست از همه لحاظ من را راضی کند. توانایی تشخیص نوع فعالیت فیزیکی، خواب، استرس و محاسبه‌ی تعداد قدم ها در آن تقریبا بی نقص هستند و میزان خطای بسیار کمی دارند. تنها نکته‌ی منفی آن احتمالا عمر باتری آن است که اجازه نمی دهد همان نتیجه ای را از آن بگیرم که رقیبانش، به خصوص Fitbit، به من ارائه می دهند. اما دو تا سه روز عمر باتری می تواند برای بسیاری از ما کافی باشد و اگر نوتیفیکیشن ها را از طریق گوشی خاموش کنید می توانید برای مدت زمان بیشتری از باتری این وسیله استفاده کنید. در نهایت، قیمت این وسیله به خصوص برای کسانی که می خواهند برای اولین بار وارد دنیای تکنولوژی های پوشیدنی شوند و مهم تر از همه، کسانی که گوشی سامسونگ دارند، بسیار جذاب است.

ارسال دیدگاه