همه چیز درباره قابلیت های نسخه نهایی اندروید

قابلیت های نسخه نهایی اندروید

قابلیت نسخه نهایی اندروید

یکی از محبوبت ترین سیستم عامل های تلفن همراه، نسخه  اندروید در موبایل ها هست که بسیار مورد توجه قرار دارد. همچنین می توان دریافت که این نسخه به علت قابلیت های بالایی که دارد توانسته است انقدر محبوبیت داشته باشد و در عین داشتن قابلیت های بالا قیمت مناسبی هم دارد، در هر صورت میتواند یکی از مورد اعتماد باشد. به بیان دیگر، هر نسخه جدید سیستم عامل، مجموعه ای از ویژگی های جدید هیجان انگیز را برای مخاطب به ارمغان می آورد. اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی به قابلیت های نسخه نهایی اندروید 11 و اندروید 7 بیاندازیم.

اندروید 11 چه ویژگی هایی دارد؟

1-تمرکز روی دوستان و مخاطبان

قابلیت های نسخه نهایی اندروید 11 بیشتر به دنبال دوستان شما است، به عبارت دیگر، قابلیت پیام رسانی بهتری دارد. به عنوان مثال چت های شما اکنون در منطقه ای جداگانه در بالای ناحیه اعلان ها نمایش داده می شوند تا در شلوغی اعلان ها گم نشوید. مشابه فیس بوک مسنجر، همچنین می تواند برای همه پیام رسان ها استفاده شود. فقط کافی است دکمه مناسب را در اعلان فشار دهید تا حباب چت روی صفحه ظاهر شود. این حباب می تواند مکالمه ای را نمایش دهد و در هر مکانی بدون باز کردن آن پاسخ دهد. پیام رسان ارائه دهید.

پیشنهاد می کنیم تخفیف های خرید گیره برد موبایل را از دست ندهید.

2-منوی جدید نسخه نهایی اندروید 11

صفحه پاور جدید اندروید 11، کاملاً دوباره طراحی شده است. علاوه بر دکمه های خاموش و راه اندازی مجدد تلفن و دکمه تماس اضطراری، اکنون دو قسمت مهم برای پرداخت تلفن همراه و کنترل خانه هوشمند اضافه شده است. چراغ های هوشمند را در خانه روشن و خاموش کنید، دمای تهویه مطبوع را تنظیم کنید یا با کارت بانکی خود سریع پرداخت تلفن همراه انجام دهید.

3-ویژگی حریم شخصی

اندروید 11 همچنین تمرکز ویژه ای بر حفاظت از داده ها دارد. اکنون می توانید به هر برنامه فقط یک دسترسی به میکروفون، موقعیت یا دوربین بدهید. همچنین، موقعیت مکانی شما فقط در هنگام استفاده از برنامه قابل دسترسی است. حتی اگر برای مدت طولانی از برنامه ای استفاده نکنید، دسترسی به طور خودکار لغو می شود. گوگل همچنین از حافظه خارجی دستگاه با استفاده از فناوری ذخیره سازی پشتیبان تهیه کرد. از این پس برخی از قسمت های سیستم عامل از طریق فروشگاه Google Play و بدون دخالت کاربر به روز می شوند.

قابلیت های نسخه نهایی اندروید 7

1-اسکرین زوم

نسخه نهایی اندروید 7 به کاربران امکان می دهد، تراکم صفحه را تغییر دهند. این عملکرد اجازه می دهد تا موارد روی صفحه بزرگ یا کوچک شوند. این ویژگی برای کاربرانی که چشم ضعیفی دارند مناسب است. قبل از آن فقط امکان کوچک بزرگ کردن صفحه مورد نظر بود.اما این ویژگی همه عناصر را بزرگ یا کوچک می کند.

2-کنترل نوتیفیکیشن ها

یکی از قابلیت های نسخه نهایی اندروید 7 این است که اگر اعلان برنامه ای را در تنظیمات Android مشاهده کردید، می توانید دست خود را روی آن نگه دارید تا به تنظیمات برسید. در اینجا می توانید تنظیمات اعلان های در انتظار این برنامه خاص را تغییر دهید. به عنوان مثال، اعلان های خود را خاموش کنید.

پیشنهاد می کنیم تخفیف های خرید تجهیزات تعویض گلس را از دست ندهید.

3-مدیریت بهتر باطری در نسخه نهایی اندروید

این ویژگی هنگامی که صفحه گوشی خاموش است برنامه های پس زمینه را متوقف می کند تا مصرف باتری را به حداقل برساند. در Android، Google به کار بر روی این ویژگی و بهبود آن ادامه می دهد. گوگل سعی کرد از رم کمتری نسبت به نسخه های قبلی اندروید استفاده کند. در نتیجه، Android  بر روی طیف وسیع تری از دستگاه ها با سخت افزارهای مختلف اجرا می شود.

4-پشتیبانی از یونیکد 9 و ایموجی‌های جدید

گوگل در کنفرانس امسال Google I / O خبر خوب را برای طرفداران ایموجی به ارمغان آورد. اندروید از یونیکد 9 پشتیبانی می کند و 70 ایموجی جدید در این نسخه وجود دارد. این ایموجی های جدید بیشتر شکلک های انسانی هستند که در رنگ های مختلف پوست ظاهر می شوند. ایموجی های اندروید به بیش از 1500 عدد رسیده است.

5-گوگل Assistant

گوگل بیش از یک دهه است که در حال توسعه و بهبود سیستمی است که بتواند درخواست های کاربران را بهتر اداره کند. در کنفرانس امسال گوگل، این شرکت از معرفی دستیار جدید خود خبر داد. این دستیار که نسخه پیشرفته‌تر گوگل ناو است می‌تواند با شما تعامل کند و پاسخ‌های غیر ماشینی به درخواست‌ها و سوالات شما بدهد. در هر صورت می تواند قابلیت جالبی باشد.

6-دکمه clear all نسخه نهایی اندروید 7

فقط دستگاه های Nexus دارای اندروید خالص هستند و سایر دستگاه ها از نسخه های سفارشی سازندگان محصولات Android استفاده می کنند. ویژگی های زیادی در این نسخه های اختصاصی وجود دارد که اندروید خالص از آنها بی بهره است. گوگل بر روی این نسخه ها و عملکردهای خوب آنها در Android  نظارت می کند کلر آل قابلیتی است که احتمالاً با آن آشنایی دارید: دکمه ای برای بستن همه برنامه های ذخیره شده. این دکمه در اندروید اضافه شده است و دیگر نیازی به بارگیری برنامه ها به صورت تک تک نیست.

7-قابلیت Instant Apps در اندروید

قابلیت نصب موقت برنامه ها به شما امکان می دهد تنها قسمتی را که باید یکبار شروع شود بدون بارگیری منبع کامل برنامه بارگیری کنید. این ویژگی برای توسعه دهندگان برای آزمایش برنامه های پولی از قبل بسیار مفید است.

8-رابط کاربری جدید برای واقعیت مجازی

گوگل تمرکز ویژه ای بر واقعیت مجازی دارد. اندروید دارای رابط کاربری جدیدی برای برخی از خدمات واقعیت مجازی گوگل است. همچنین در این نسخه گزینه ای به نام VR mode وجود دارد که عملکرد نرم افزارهای واقعیت مجازی را هموارتر می کند. در حقیقت، این نسخه اندروید برای همکاری با پلتفرم واقعیت مجازی جدید Google Daydream  بهینه شده است.

پیشنهاد می کنیم تخفیف های خرید لوپ یا میکروسکوپ موبایل را از دست ندهید.

9-پاسخ گویی سریع به نوتیفیکیشن

Android، گام های بلندی در مدیریت اعلان ها برداشته است، از جمله توانایی پاسخگویی به اعلان ها از طریق نوار اعلانات می باشد که شما در نسخه نهایی اندروید، می توانید به راحتی در نوار اعلان به دوست خود پاسخ دهید و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.

10-کنترل مصرف داده

کنترل کننده استفاده از داده های تلفن همراه یکی دیگر از ویژگی هایی است به شما کمک می کند تا با مسدود کردن استفاده از برنامه های کاربردی، استفاده از داده های تلفن همراه را کاهش دهید.

ارسال دیدگاه