مشکلات فیس آیدی

Untitled 1 1

فیس آیدی  FACE ID قابلیت تشخیص چهره ی اختصاصی و پیشرفته‌ ی گوشی های اپل است. شرکت اپل این قابلیت را به هنگام معرفی آیفون ایکس جایگزین تاچ آیدی (Touch ID) نمود. تاچ آیدی همان دکمه هوم آیفون های قدیمی تر بود که قابلیت اسکن انگشت و آنلاک نمایشگر را فراهم می‌ ساخت. کارایی عملکرد قابلیت Face ID بی نظیر است، اما گاهی ممکن است اختلالاتی در گوشی اپل رخ دهد که مانع از کارکرد صحیح فیس آیدی باشد.

عدم تشخیص چهره ی کاربر و بروز خطا یکی از مشکلات رایج استفاده از فیس آیدی است که می تواند بسیار دردسرساز گردد. خوشبختانه رفع مشکل فیس آیدی همواره نیازمند تعمیرات تخصصی نمی باشد و گاهی با راهکارهای ساده ای برطرف می شود.

 

به روزرسانی نرم افزار IOS

Update

هنگامی که با مشکلی در اپلیکیشن  یا موارد دیگر مواجه شدید یکی از راه های بسیار خوب بررسی آپدیت های موجود برای iOS یا خود آن اپلیکیشن است. برای بررسی این مورد کافی است از مسیر زیر اقدام نمایید:

Settings > General > Software Update

سپس بررسی کنید که آیا به روزرسانی ای موجود است یا خیر. برای به روزرسانی آپدیت های موجود کافی است روی آن ضربه بزنید و iOS ادامه کار را انجام می دهد.

رفع مشکل فیس آیدی آیفون | تعمیر ایراد تشخیص چهره در iPhone | گارانتی اپل

دوربین را بررسی کنید

یکی از رایج ترین دلایل برای عدم توانایی شناسایی چهره کاربر وجود مشکل در لنز و حسگر دوربین است. بررسی کنید که قاب گوشی شما جلوی دید را نگرفته باشد یا علامتی روی شیشه دوربین وجود نداشته باشد که مانع از دید بشود. اگر از iPad Pro های مدل ۲۰۱۸ در حالت افقی استفاده می کنید، احتمالا انگشتان دست شما برای دوربین گوشی مانع ایجاد کرده است و از دید جلوگیری کرده است(در این حالت دستگاه باید به شما اطلاع دهد که چنین مشکلی وجود دارد).

البته گوشی های آیفون، فقط اجازه استفاده از  Face ID در حالت عمودی را می دهند بنابراین مطمئن شوید که گوشی را در حالت عمودی نگه داشته اید.

این امکان هم وجود دارد که کودکان یا افراد تازه کار که گوشی شما را برای بازی امانت گرفته باشند، باعث آلوده شدن گوشی شما بشوند و روی حساسیت آن تاثیر بگذارند. به هر حال تمیز کردن سریع دوربین می تواند به سرعت آن را به حالت قبلی بازگرداند.

از درست بودن تنظیمات Face ID مطمئن شوید

اگر اولین بار است که از Face ID استفاده می کنید، یا اخیرا گوشی آیفون خود را آپدیت کرده اید، این امکان وجود دارد که تنظیمات آن به گونه ای که باید نباشند. برای بررسی این مورد از مسیر زیر اقدام نمایید:

Settings > Face ID & Passcode

سپس بررسی کنید که آیا این قابلیت فعال است و همه موارد مربوط به آن در استفاده از Face ID فعال هستند؟

صورت خود را بررسی کنید

در حالی که Face ID بیشتر مشخصات صورت شما را تشخیص می دهد، اما در برخی موارد ممکن است در تشخیص چهره با مشکل مواجه شود. اپل می گوید که برخی عینک های آفتابی که مانع از عبود اشعه های مادون قرمز هستند باعث اختلال در عملکرد واقعی حسگر می شوند. بنابراین اگر شما در تشخیص چهره با دستگاه خود با مشکل مواجه شدید، عینک خود را بردارید یا هر چیز دیگری مانند ماسک که ترکیب صورت شما را تغییر داده است را از روی صورت خود پاک کنید.

ارسال دیدگاه