معرفی بازی های فکری

گوشیباز

بازی های فکری در عصر حکمرانی گوشی‌های هوشمند به مانند جرعه آبی در بیابان است. می پرسید چرا؟

حتما شما هم کودکانی را دیده اید که بیشتر وقت خود را به انجام بازی‌هایی مثل کلش آو کلنز می‌گذرانند.

جدا از آسیب‌های چشمی، اکثر بازی های موبایلی باعث میشوند کودک شما از جمع همسالان خود فاصله گرفته و فرصت کمتری برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم سه بازی فکری جذاب و مفید را معرفی کنیم که نه تنها پول اضافه‌ای از جیبتان خارج نمی کنند بلکه می توانند فرزند دلبند شما را باهوش تر کنند.

اکثر ما از فواید بازی‌های معما محور مطلع هستیم و می‌دانیم چه تاثری مثبتی ‌می‌توانند بر ذهن ما ایجاد کنند‌. سودوکو یکی از این بازی‌ها است که در فهرست ما نیز با نام Microsoft Sudoku جای گرفته است که فضای مناسبی را برای همه‌ی سطوح فراهم می‌کند. اگر چیزی فرار تر از یک چالش ساده می‌خواهید، طوری که شما را از ثانیه‌ی اول با معماهای خود محاصر کند.

 

بازی Samsara Room از استودیو Rusty Lake می‌تواند بازی مناسبی برای شما باشد. همچنین از بازی‌های متنوع و خوش ساخت دیگری در سبک پازل، مانند World of Goo و SpongeBob: Krusty Cook-Off نام برده‌ایم که هرکدام به‌نوعی می‌توانند یک تجربه‌ی فراموش نشدنی برای شما رقم بزنند. در ادامه با معرفی بهترین بازی های فکری اندروید همراه زومجی باشید.

Microsoft Sudoku

Microsoft Sudoku. 1

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سودوکو جزو بهترین بازی‌های پازل محور است که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر حاظه‌ی شما ایجاد کند و همینطور در دراز مدت، از شما در مقابل آلزایمر محافظت کند. اما سودودکو از دید بعضی‌ها یا شاید خیلی‌ها، به‌عنوان یک بازی سخت و خسته کننده شناخته می‌شود. با اینکه شاید حتی یکبار هم آن را تجربه نکرده باشند.

اگر تا الان فرصت تجربه‌ی سودوکو را نداشته‌اید یا می‌خواهید با چالش‌های مختلفی از سودوکو دست‌وپنجه نرم کنید، بازی موبایل Microsoft Sudoku می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. همچنین در ادامه می‌توانید بازی موبایل Microsoft Sudoku را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید. Microsoft Sudoku یکی از بهترین بازی های فکری اندروید برای علاقمندان به بازی اندروید سودوکو است.

Love Poly

Love Poly.2

بازی موبایل Love Poly برای بازیکنانی ساخته شده است که می‌خواهند به دور از هر محدودیت زمانی و در آرامش کامل به حل پازل‌ها بپردازند. بازی قطعات یک تصویر سه‌بعدی را در هر مرحله مقابل شما قرار می‌دهد و شما نیز باید با چرخاندن مداوم تصویر، درنهایت حالت صحیح آن را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Help تصویر نهایی را مشاهده کنید.

با این وجود بازهم پیدا کردن حالت صحیح تصویر، کار ساده‌ای نخواهد بود.  تصاویر بازی تشکیل شده از انوع میوه‌ها و حیوانات مختلف که شما باید آن‌ها را در مراحل مختلف تکیمیل کنید. می‌توانید بازی موبایل Love Poly را هم‌اکنون از پلی‌استور به‌صورت رایگان دریافت کنید. اگر به دنبال بهترین بازی فکری اندروید می‌گردید که حال و هوایی ساده داشته باشد Love Poly گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

Dream Detective

Dream Detective.3

بازی اندروید Dream Detective درباره کارآگاه اَلی است که در عصر سه‌شنبه خود را در سرزمین Dream می‌بیند و متوجه می‌شود زمان در این سرزمین ناپایدار است. او به مرور می‌فهمد که فردی مرموز در این سرزمین حضور دارد که رؤیاهای این سرزمین را می‌دزدد تا با استفاده از آن‌ها کریستال زمانی را بسازد و به قدرت کنترل این سرزمین برسد. و حال شما باید به‌عنوان قهرمان داستان وارد عمل شوید.

روند بازی به‌گونه‌ای است که بازیکن بعد از ورود به هر مرحله باید شروع کند به جستجوی اشیاء مشخص شده. همچنین بازی دارای سه درجه‌ی سختی Beginner و Detective و Ecpert است که به مرور، جستجوی اشیاء برای بازیکن سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید بازی موبایل Dream  Detective را به‌صورت رایگان از پلی‌استور و اپ‌استور  دانلود کنید. دریم دتکتیو با زنده کردن خاطرات، اکنون یکی از بهترین بازی های فکری اندروید است.

 4.معرفی بازی های فکری اندروید

Threes

Threes

اولین بازی چالش برانگیز از لیست بازی های فکری اندروید بازی Threes است، که در نگاه اول شباهت زیادی به 2048 دارد ولی به جرات می توان این بازی را از بازی مذکور موفق تر و اعتیاد‌ آور تر معرفی کرد.

گیم پلی بازی بسیار ساده است و باید اعداد مختلف را برای ساخت ضرایبی از عدد ۳ با یکدیگر ترکیب کنید و بازی زمانی که تمام صفحه از کارت ها پر شود تمام می شود.

اشتیاق به دست آوردن اعداد بزرگ تر نکته ای است که باعث می شود تا ساعت های متوالی مشغول این بازی شوید و گذر زمان را حس نکنید.

Monument Valley.6

Monument Valley

بازی Monument Valley شاید در زمره بازی های طولانی موبایل قرار نگیرد، ولی بدون شک یکی از زیباترین بازی های فکر اندروید است.

در این بازی کنترل شخصیت ایدا را بر عهده دارید و باید با استفاده از قوانین فیزیکی و چرخش محیط بازی مسیر درست را در هر مرحله پیدا کنید.

بازی محدودیت زمانی برای تمام کردن مراحل ندارد و همین امر آرامش خاصی به بازی می‌دهد. البته مراحل Monument Valley چالش برانگیز هستند و همین امر باعث شده تا با تمام کردن مراحل به هوش خود احسنت بگویید و حس شیرین موفقیت را بچشید!

Spider: Rite of the Shrouded Moon.7

Spider: Rite of the Shrouded Moon

نسخه دوم Spider دنباله ای مستقیم برای نسخه اول و تحسین شده بازی است و با نام Spider: Rite of the Shrouded Moon عرضه شده است.

در این بازی شما کنترل یک عنکبوت را در عمارتی خالی بر عهده دارید و باید پازل های مختلفی را حل کنید. یکی از ویژگی های بازی استفاده از تار عنکبوت است که برای به دام انداختن حشرات و حل معما ها استفاده می شود.

این بازی علاوه بر مراحل چالش بر‌انگیز، داستان بسیار جالبی هم دارد که با گذشت زمان روایت می شود.

Unmechanical.8

Unmechanical

Unmechanical تنها ذهن شما را درگیر نمی کند بلکه چشم های شما را نیز به خود جذب می کند.

این بازی داستان یک هلیکوپتر را برای ما تعریف می کند که در دنیای خود گیر کرده و باید از طریق حل مسائل فکری و پازل های مختلف از این دنیا رها شود. محیط سه بعدی بازی به زیبا‌تر شدن آن کمک بسزایی کرده است.

 

ارسال دیدگاه