نحوه ذخیره و صرفه جویی در داده های گوشی اندروید

DATA MANAGER APP

روش های زیادی برای ذخیره و صرفه جویی در اینترنت سیم کارت وجود دارد. برخی از راه های متداول برای کاهش مصرف داده های گوشی شامل اولویت بندی اتصالات Wi-Fi ، روشن کردن حالت محافظت از داده (data saver mode) است.

بیایید کمی واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم. بسته های اینترنتی برای سیم کارت گران است و می تواند به سرعت، توسط بسیاری از برنامه های مختلف بلعیده شوند ، بدون اینکه حتی متوجه شوید.
(البته ما فرض کم فروشی اپراتورهای تلفن همراه را در نظر نمی گیریم ):

با این حال، چند روش وجود دارد که به شما برای کاهش مصرف و ذخیره داده در گوشی اندروید کمک می کند. در اینجا ۶ روش برای ذخیره داده های گوشی در اندروید برای شما آورده شده است.

اتصال به Wi-Fi

WI FI 01

آسان ترین راه برای صرفه‌جویی و ذخیره داده در اندروید این است ، تا جایی که می توانید به Wi-Fi متصل شوید تا از استفاده غیر ضروری داده جلوگیری کنید. اگر کاری که در گوشی خود انجام می ‌دهید نیاز به اینترنت زیادی دارد، مانند پخش ویدیو یا انجام به روز رسانی برنامه ها،  در این شرایط اتصال به وای فای داده های شما را به میزان قابل توجهی ذخیره خواهد کرد.

محدود کردن استفاده از داده برای برنامه های خاص

LIMIT DATA 01

محدود کردن استفاده از داده برای برنامه های خاص می تواند در طولانی مدت موجب صرفه جویی در داده ها شود. در اندروید گزینه ای به نام Allow background data usage برای هر برنامه وجود دارد که به برنامه امکان می دهد از داده های گوشی شما در پس زمینه استفاده کند، با غیرفعال کردن این گزینه در داده های خود صرفه جویی کنید.

۱- به تنظیمات گوشی بروید و روی Apps بزنید.
۲- برنامه ای که می خواهید استفاده از دیتا در آن را محدود کنید، انتخاب کنید.
۳- سپس Mobile data را بزنید.
۴- برای صرفه جویی و ذخیره در داده گزینه Allow background data usage را خاموش کنید.

محدود کردن استفاده از داده برای گوشی

DATA WARNING 01

اقدامات شدیدتر برای تعیین محدودیت در داده ها می تواند مفید باشد. می توانید این کار را در تنظیمات گوشی انجام دهید.

به تنظیمات گوشی بروید و روی Connections بزنید، سپس Data usage را انتخاب کنید و روی Mobile data usage بزنید، سپس روی آیکون چرخ دنده که در بالا قرار دارد بزنید.

با فعال کردن Set data warning شما می توانید یک هشدار تنظیم کنید تا زمانی که میزان مصرف داده شما به آن مقدار رسید، به شما هشدار دهد.
یا با فعال کردن  Limit mobile data usage محدودیت کاملی در استفاده از داده های تلفن همراه تنظیم کنید، در این صورت داده شما در هنگام رسیدن به آن مقدار قطع و متوقف می شود.

فعال کردن حالت ذخیره داده

DATA SAVER 01

در کنار روش های قبلی، Data saver mode نیز وجود دارد. فعال کردن این حالت باعث جلوگیری از مصرف داده در پس زمینه گوشی می شود و استفاده تمام برنامه ها از داده در پس زمینه به طور کامل متوقف می شود. طبیعتا انجام این کار باعث اختلال در عملکرد برنامه های مختلف می شود.

برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی بروید و روی Connections بزنید، سپس Data usage را انتخاب کنید و Data saver را فعال کنید.

نصب نرم افزارهای مدیریت داده

DATA MANAGER APP

شما همچنین می توانید از نرم افزارهای مدیریت داده استفاده کنید و میزان دانلود و آپلود را برای هر برنامه مشاهده کنید. همچنین برنامه های مختلف را زیر نظر داشته باشید و ببینید که هر اپلیکیشن چه مقدار از داده های شما را خرج خودش می کند و در صورت مشاهده برنامه ای مشکوک که بیش از حد مجاز از داده های شما مصرف می کند اقدام به حذف آن کنید.

GlassWire, Data counter, My Data Manager, Data Usage Hotspot Monitor, datally از جمله این برنامه ها هستند که می توانید نصب کنید. این برنامه ها رابط کاربری چشم نوازتر و آسان تری نسبت به تنظیمات گوشی دارند و می توانید به راحتی میزان مصرف هر برنامه از داده را زیرنظر بگیرید.

استفاده از برنامه های استریم

 

اگر از برنامه های پخش کننده ویدیو یا موسیقی استفاده می کنید مانند یوتیوب، آپارات، نتفلیکس، اسپاتیفای و… . بهتر است از این برنامه ها که حجم زیادی از داده را مصرف می کنند به جای گوشی اندروید در کامپیوتر استفاده کنید و یا استفاده از آن‌ها را تا زمانی که دستگاه اندروید دارای یک اتصال Wi-Fi هست محدود کنید.

منبع: بایت گیت

ارسال دیدگاه