نحوه ی باز کردن قفل اندروید

نحوه ی باز کردن قفل اندروید

نحوه ی باز کردن قفل اندروید : شاید برای شما پیش آمده باشد که قفل موبایل خود را فراموش کرده باشید و ندانید که چه رمزی برای آن گذاشته بودید یا فرزندتان موبایلتان را برداشته باشد و با دستکاری در تنظیمات همه چیز را در رابطه با پترن شما تغییر داده باشد و ندانید چگونه باید قفل موبایل خود را باز کنید. البته روش هایی برای بازکردن قفل اندروید برای شما وجود دارد، در هر صورت با کمک گوشی باز اروز می خواهیم نحوه ی باز کردن قفل اندروید را بررسی کنیم. با گوشی باز همراه باشید.

1_باز کردن قفل اندروید با کمک سرویس گوگل

برای اکثر گوشی ها و تبلت های اندرویدی، یک سرویس داخلی به نام Find My Device بهترین گزینه است. تا زمانی که یک حساب  Google  دارید، می توانید از هر تلفن یا رایانه ای به این سرویس دسترسی داشته باشید. مطالعات نشان داده است که این روش برای  Android 8.0  یا بالاتر کار نمی کند، اما اگر تلفن شما دارای Android 7.1 Nougat  یا پایین تر است، می توانید از این روش استفاده کنید.

در سرویس Find my device ، روی گزینه Block  کلیک کنید. اگر سرویس تلفن شما را پیدا نکرد، روی نماد تازه کردن در کنار نام دستگاه ضربه بزنید. اگر تلفن شما با این سرویس سازگار است با 5  بار ضربه زدن Refresh ایجاد می شود. پس از کلیک روی lock، از شما خواسته می شود که رمز جدیدی وارد کنید که جایگزین الگو، پین یا گذرواژه ای است که فراموش کرده اید. برای تأیید گذرواژه جدید دوبار کلیک کنید، سپس روی قفل کلیک کنید. از اینجا حدود 5 دقیقه طول می کشد تا رمز عبور تغییر کند. پس از آن می توانید قفل تلفن خود را با رمز عبور جدیدی که انتخاب کرده اید باز کنید.

2_استفاده از سرویس Find My Mobile سامسونگ برای بازکردن قفل اندروید

اگر تلفن سامسونگ دارید، اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از سرویس مشابهی با نام Find My Device است. اگر حساب سامسونگ ندارید، متأسفانه نمی توانید از این سرویس استفاده کنید. برخی از حاملان مانند Sprint نیز این سرویس را ممنوع کرده اند. وقتی وارد حساب سامسونگ خود می شوید، روی گزینه Lock my screen در سمت چپ کلیک راست کنید. سپس در اولین کادر مشاهده شده رمز جدیدی وارد کرده و گزینه Lock on Click را در انتهای صفحه کلیک کنید. سپس بعد از چند دقیقه می توانید پسورد جدید را وارد کرده و رمز موبایل خود را بازیابی کنید.

3_استفاده از قابلیت forgot pattern برای باز کردن قفل اندروید

یکی دیگر از روش ها برای باز کردن قفل اندروید؛ استفاده از این قابلیت است، اگر تلفن شما دارای Android  نسخه 4.4  یا بالاتر است، از ویژگی Forgot Password می توانید استفاده کنید. با مشاهده این پیام، روی الگوی فراموش شده در پایین صفحه را ضربه بزنید.  و می توانید با کمک جیمیل پسورد خود را وارد نموده و با کمک گوگل روشی ارائه می شود تا بتوانید لگو را تغییر دهید که از طریق ایمیل به دست شما می رسد.

 

4_باز کردن قفل اندروید با ریست فکتوری

اگر نگرانی اصلی شما باز کردن قفل تلفن به جای از دست دادن اطلاعات است، تنظیم مجدد کارخانه می تواند یک گزینه عالی باشد. به این ترتیب، باید رمز حساب Google  خود را بدانید.  این امر از طریق تلفن به این صورت است که بستگی به برند موبایل دارد. تلفن را خاموش کنید وقتی که تلفن خاموش شد دکمه کاهش صدا و دکمه پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید و منوی بوت لودر Android ظاهر می شود. دکمه کاهش صدا را دوبار فشار دهید تا حالت بازیابی برجسته شود و دکمه روشن / خاموش را برای انتخاب آن فشار دهید. سپس دکمه پاور را نگه دارید و یکبار دکمه افزایش صدا را فشار دهید.

با این کار گوشی وارد حالت بازیابی می شود. در اینجا، از دکمه های تنظیم صدا برای برجسته کردن گزینه wipe data / factory reset و برای انتخاب آن دکمه روشن یا  خاموش را فشار دهید. وقتی این فرایند به پایان رسید، گزینه Reboot system now  را انتخاب کنید. اگر مدل تلفن شما جدیدتر است، از شما خواسته می شود که قبل از بازنشانی دستگاه با حساب Google خود و گذرواژه ای که استفاده کرده اید وارد سیستم شوید. فقط کافی است وارد حساب Google خود شوید تا دوباره به تلفن خود دستیابی پیدا کنید.

 

5_باز کردن قفل اندروید با  استفاده از ADB برای حذف فایل پسورد

این گزینه تنها در صورتی قابل استفاده است که قبلاً اشکال زدایی USB  را در تلفن خود فعال کرده باشید. مجدداً، این گزینه تنها در صورتی کار می کند که به رایانه ای که استفاده می کنید اجازه دهید با استفاده از ADB به تلفن متصل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، یکی از بهترین راه ها برای باز کردن قفل تلفن شما است. توجه داشته باشید که این روش در مورد مدل هایی که تلفن به طور پیش فرض قفل شده است اعمال نمی شود.تلفن خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید، سپس پنجره فرمان را در منوی راهنمای نصب ADB باز کنید و عبارت:

adb shell rm / data / system / Gesture.key را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. سپس گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید تا قفل گوشی باز شود. با این حال، این یک روند موقتی است.

6_باز کردن قفل اندروید با قرار دادن گوشی در حالت ایمن برای باز کردن قفل صفحه شخص ثالث

اگر صفحه ای که می خواهید قفل آن را باز کنید یک برنامه شخص ثالث است، بهترین گزینه این است که تلفن را در حالت ایمن قرار دهید. اکثر تلفن ها به شما امکان می دهند از منوی خاموش که روی صفحه قفل ظاهر می شود وارد حالت ایمن شوید. وقتی منوی پاور را مشاهده کردید، گزینه Power Off  را فشار داده و به صورت طولانی نگه دارید. سپس وقتی از شما سوال شد که آیا می خواهید تلفن ایمن باشد،  OK  را انتخاب کنید. پس از اتمام این فرآیند، قفل صفحه شخص ثالث به طور موقت غیرفعال می شود. تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن یا حذف داده ها تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید تا از حالت ایمن خارج شوید.با گوشی باز می توانید به خوبی به تمام سوالات خود پاسخ دهید و کار های خود را بدون وقفه انجام دهید.

 

 

 

ارسال دیدگاه