پارت نامبر آیفون چیست ؟

پارت نامبر آیفون چیست

پارت نامبر آیفون چیست؟ موبایل اپل یکی از برند های معروف است که بسیار در بازار جهانی طرفدار دارد و با موبایل های دیگر رقابت می کند. امروز با کمک گوشی باز می خواهیم به بررسی پارت نامبر اپل بپردازیم با گوشی باز همراه باشید.

علت ایجاد شدن پارت نامبر در گوشی های اپل برای این بود که علاوه بر مدل دستگاه، کشوری که این محصول را توزیع کرده است را مشخص کند. اپل برندی محبوب و معروف است؛ همه ی افراد این برند را به خوبی می شناسند و برند بسیار خوبی بین افراد می باشد، این برند ویژگی های مختص به خودش را دارد و هر محصولی را که ارائه می دهد صد درصد برای آن کشور قابلیت های ضروری دارد. همچنین لازم به ذکر است که وقتی به یک اپل استور مراجعه می کنید نیازی به پارت نامبر نخواهید داشت، چون در حال خرید از آنجا هستید. در واقع پارت آن کشوری را که در حال خرید از آن هستید را دریافت می کنید.

پارت نامبر آیفون چیست

آیفون ها بازار و برنامه هدف گسترده تری دارند و بنابراین اپل مجبور است، قوانینی را در نظر بگیرید.  برای مثال آیفون‌های مخصوص بازار امارات را پارت نامبری که AB دارد، در واقع این مسئله به دستور دولت امارات متحده عربی، فاقد  «FaceTime Audio» و «FaceTime Video» هستند. چرا که در این کشور تنها یک سری پلتفرم‌های مشخصی برای تماس تصویری و صوتی مجوز فعالیت گرفته‌ اند که این پلتفرم‌های نامبرده اپل جزو آن‌ها نیستند.

همچنین این مسئله در رابطه با پارت نامبر چین هم اتفاق می افتد. برای مثال آیفونی که با پارت نامبر CH/A تمام می‌شود، برای بازار چین تولید شده و از تماس صوتی فیس ‌تایم پشتیبانی نمی‌کند. یا آیفون‌هایی با پارت نامبر J و KH به ترتیب برای بازار ژاپن و کره جنوبی تولید شده‌اند و به دستور دولت‌های این کشور صدای دوربین شاتر حتی در حالت سایلنت نیز باید شنیده شود. بنابراین این مسائلی که در بالا نام برده شد مسئله ایی است که ویژگی پارت نامبر در آیفون را تایید می کند که چقدر مهم است. در ادامه لیست پارت نامبر های کشور های مختلف را توضیح دهیم که می تواند برای شما جالب باشد.

لیست پارت نامبر های کشور های مختلف

LL USA

LZ Chile, Paraguay, Uruguay

MG Hungary

NF Belgium, France, Luxembourg

PL Poland

PO Portugal

PP Philippines

RO Romania

RS Russia

T Italy

TA Taiwan

TH Thailand

TU Turkey

X Australia, New Zealand

Y Spain

ZA Singapore

ZP Hong Kong, Macau

AE United Arab Emirates

B Ireland, UK, also used for some replacement phones

C Canada

CZ Czech Republic

DN Austria, Germany, Netherlands

E Mexico

EE Estonia

FB France, Luxembourg

FD Austria, Liechtenstein, Switzerland

GR Greece

HN India

IP Italy

J Japan

KN Norway

KS Finland, Sweden

LA Colombia, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Peru

LE Argentina

LL USA

LZ Chile, Paraguay, Uruguay

MG Hungary

NF Belgium, France, Luxembourg

PL Poland

PO Portugal

PP Philippines

RO Romania

RS Russia

SL Slovakia

SO South Africa

T Italy

TA Taiwan

TH Thailand

TU Turkey

X Australia, New Zealand

Y Spain

ZA Singapore

ZP Hong Kong, Macau

پارت نامبر آیفون چیست

 

پارت نامبر اپل در ایران

از همه این مواردی که نام بردیم، محصولات اپل با ایالات متحده آمریکا (LL) ، سنگاپور (ZA) ، چین (CH) ، هنگ کنگ (ZP) و امارات متحده عربی (AB) به ایران وارد می شوند. پارت نامبر از ایالات متحده در ایران توزیع می شود که کاملا بدون دردسر می توان از آنها استفاده کرد و دارای شارژر دو شاخه است.

اما یکی از مشکلات پارت نامبر ایالات متحده این است که آنها از دو سیم کارت در ایران پشتیبانی نمی کنند. از سوی دیگر، پارت نامبرسنگاپور را می توان در ایران بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد، اما باید بدانید که این محصولات سنگاپور از شارژر سه شاخه سود می برند. به عنوان مثال، در چین شاهد پشتیبانی از شارژرهای دو شاخه  هستیم، اما در ایران از صدا و تصویر FaceTime پشتیبانی نمی شود. پارت نامبر هنگ کنگ از سیم کارت دوم در ایران پشتیبانی نمی کند و شارژر آن دارای سه شاخه است. همچنین پارت نامبرمحصول امارات از FaceTime محدود است،

از دو سیم کارت در ایران پشتیبانی نمی کند و شارژر سه شاخه دارد. برای حل مشکل می توانید از مبدل های شارژر موجود در بازار استفاده کنید. بنابراین، برای استفاده بیشتر از محصولات اپل، بهترین گزینه این است که به دنبال محصولاتی با پارت نامبر سنگاپور (ZA) باشید. لازم به ذکر است در گذشته نه چندان دور، هنگامی که آیفون دو سیم کارت وجود نداشت، یالات پارت نامبر ایالات متحده، مشابه مناسب ترین و مناسب ترین پارت نامبر در کشور ما بود. اما پس از معرفی آیفون هایی که از دو سیم کارت استفاده می کردند،

این وضعیت برای ایران کمی تغییر کرد. این امر به این دلیل است که در برخی از کشورها مانند ایالات متحده، سیم کارت دوم را به جای فیزیکی به صورت الکترونیکی (eSIM) فعال می شود و فقط یک سیم کارت فیزیکی در iPhone وجود دارد. البته در سنگاپور و چین به این صورت نیست و کاربران می توانند از دو سیم کارت فیزیکی استفاده کنند، خوشبختانه این  پارت نامبر در ایران کاملاً قابل استفاده است.

برای تشخیص پارت نامبر موبایل باید چیکار کنیم؟

همچنین برای تشخیص پارت نامبر آیفون  که برای این کار می توانید به راحتی نگاهی به پشت جعبه گوشی خود بیاندازید. و آنچه را که نوشته است را دنبال نمایید.

Settings —> General —> About

بعد از این قسمت پارت دوم را اجرا کنید؛ در قسمت Model کدی رو مشاهده می کنید مثلا MGAK2LL/A که دو حرف آخر مدل (LL) ذکر کننده  نوع بازار دستگاه شماست. می توانید دفترچه راهنما و شارژر موجود در جعبه محصول، برای کشور مقصد تهیه شده است را مشاهده کنید.

 

گوشی باز

امروزه با پیشرفت تکنولوژِ در زمینه ی موبایل های هوشمند میبینیم که برخی مسائل برای ما سوال سات و نیاز به اطلاعات در زمینه هایی داریم بنابراین گوشی باز همیشه سعی دارد با ارائه ی اطلاعات در زمینه ی موبایل و کاربرد هایی که هر موبایل دارد ما را نسبت به مسائل آگاه سازد. می توانیم با کمک گوشی باز روش های جدیدی را در جهت قدرت بخشیدن به اطلاعات خود بیافزاییم.با گوشی باز می توانید به خوبی به تمام سوالات خود پاسخ دهید و کار های خود را بدون وقفه انجام دهید.

 

ارسال دیدگاه