چه تبلتی برای کودکان مناسب است

گوشیباز

تبلت‌ها، درواقع کامپیوترهای چندمنظوره و مقرون‌به‌صرفه هستند که برای کار، بازی و یادگیری استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین وسیله خوبی برای کودکان در هر سنی هستند.

به گزارش کلیک، کودکان از تبلت برای مطالعه کتاب، تماشای مجموعه نتفلیکس محبوبشان، ساخت موسیقی، ویرایش ویدئو، بازی، نوشتن تکالیف و غیره استفاده می‌کنند. آن‌ها لزوما به آخرین نسخه آی‌پاد پرو نیاز ندارند.

اکنون ببینیم چه تبلت‌هایی برای کودکان مناسب‌تر هستند. که البته این امر بستگی به سن، علایق و بودجه شما دارد. ما در اینجا به کیفیت، اعتبار، قیمت، طیف اپلیکیشن ها و نقاط قوت هر دستگاه توجه می‌کنیم. برای کودکان نوپا معمولا استحکام آن بیشتر از نوع اپلیکیشن اهمیت دارد.

برای جوانان، اپلیکیشن های مفید و طراحی و نرم‌افزار آن مهم است. برای نوجوانان تبلت یک وسیله خوب برای بازی و شبکه‌های اجتماعی است.

معرفی بهترین تبلت برای کودکان در سال ۲۰۱۹ | بلاگ بورسیکا

اولین نکته مهم در خرید تبلت برای بچه ها: ویژگی های سخت ­افزاری و نرم ­افزاری

اینکه قرار است تبلتی را برای فرزند خود بخریم، دلیل نمی شود که نسبت به ویژگی های ساخت سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری دستگاه بی تفاوت باشیم.  ویژگی های سخت افزاری تبلتی که برای بچه ها خریداری می شود خیلی مهم است. اولین نکته در این ارتباط مربوط به اندازه صفحه نمایش و تراکم تصویر تبلت است. تبلت های 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 گزینه های مناسبی هستند و با استفاده از این تبلت ها می توان کتاب های تصویری را خواند و ویدیوهای با کیفیت بالا را به راحتی و بدون دردسر تماشا کرد. این اندازه از صفحه نمایش و رزولوشن بهترین و ارزان ترین گزینه های انتخابی را در میان تمامی دستگاه های هوشمند با اندازه صفحه نمایش بزرگ برای شما به ارمغان خواهد آورد.

علاوه بر اندازه صفحه نمایش، می بایست به ظرفیت حافظه داخلی تبلت هم دقت شود. بچه ها دوست دارند که موزیک ویدیوها و بازی های زیادی روی تبلت هایشان داشته باشند و در نتیجه اندازه حافظه تبلتی که قرار است برای آنها خریداری شود می بایست حداقل 8 گیگابایت باشد. با خرید تبلتی که حداقل 8 گیگ فضای حافظه داخلی دارد، می توانید تعداد مناسبی از بازی های فکری و آموزشی را بر روی دستگاه نصب کنید و تعداد زیادی تصاویر رنگی و موزیک ویدیوهای رنگارنگ را روی تبلت جا دهید. با این حال اگر نیاز به حافظه بیشتری هم حس شد، می بایست مدل تبلت را از برندهایی انتخاب کنید که امکان درج SD کارت روی آنها وجود داشته باشد تا از این طریق بتوانید فضای حافظه دستگاه را گسترش دهید.

آیا آیپد گزینه مناسبی برای بچه ها است؟

آیپد پرو 2018: نگاهی به اولین تبلت تمام صفحه اپل | پلازامگ

 مدل های جدید آیپدها با قیمتی متعادل تر و بهتر روانه بازار شده اند و قابلیت های آنها پیشرفت خوبی داشته است. آیپدها با بهترین برنامه ها سازگار هستند و هر نوع برنامه و هر ژانری از برنامه ها برای آنها توسعه داده شده اند. از بازی های فکری و آموزشی گرفته تا بازی های مهیج و سرگرم کننده در لیست برنامه های آیپدی موجود است. بسیاری از برنامه های آیپد به گونه ای است که کودکان را برای کار با پی سی و لپ تاپ آماده می کند. سیستم عامل جدید iOS یعنی iOS12 راهی جدید برای کنترل برنامه هایی که روی تبلت بچه ها اجرا می شود، به والدین ارائه داده است تا از این طریق روی رفتار سایبری کودک خود کنترل داشته باشند.

اپل همچنین  با استفاده از اعمال برخی از کنترل های والدین، می تواند محتواهای در دسترس کودکان را از طریق آیپد فیلتر کند. یکی دیگر از امکاناتی که با خرید آپید در اختیار والدین قرار می گیرد، تسلط بر خرید برنامه ها توسط کودکان است که با استفاده از برنامه Family sharing  ایجاد می شود.

انتخاب تبلت برای بچه ها: تبلت های آمازون فایر

 گزینه دوم برای انتخاب تبلت بچه ها از شرکت آمازون است. این شرکت انواع تبلت ها از قیمت کم تا زیاد را تولید می کند. بسیاری از تبلت های آمازون و ارزان هستند و دقیقا برای بچه ها طراحی شده اند. این تبلت ها ساختاری محکم دارند و تا دو سال گارانتی را قبول می کنند. نسخه های طراحی شده برای بچه ها اندازه صفحه نمایش 10 اینچی و مدل های متناسب بزرگسالان ال سی دی 8 اینچی دارند. اگر دوست دارید تبلت 8 اینچی برای کودک خود بخرید می توانید مدل  Fire HD 8 را انتخاب کنید که حدود یک میلیون و سیصدهزار تومان قیمت دارد.

تبلت جدید آمازون Fire HD 10 با قیمت ۱۴۹ دلار معرفی شد - زومیت

رابط کاربری تبلت های آمازون بسیار ساده است و دکمه های سخت افزاری کنترل تبلت بسیار محکم در جای خود قرار گرفته اند. این تبلت ها می توانند از بستر وب نرم افزار و ویدیو دانلود کنند و یک میز مدیریتی مختص والدین هم دارند. این میز مدیریتی که تحت عنوان “parent dashboard” شناخته می شود، به شما امکان رهگیری و کنترل رفتار سایبری فرزندتان را می دهد. شما می تواند با استفاده از این داشبورد، زمان استفاده آنها از صفحه نمایش را محدود و مشخص کنید. این تبلت ها همچنین می توانند در یک لحظه چندین کاربر و اکانت را بپذیرند و از این جهت هم محدودیتی ندارند. تنها محدودیت این تبلت ها این است که بایستی برنامه ها و محتوای مورد نیاز را از آمازون خریداری کنید

استفاده از یک تبلت اندرویدی برای بچه ها

اگر نه آیپد را می پسندید و نه آمازون فایر را، خوب است نگاهی به تبلت های اندروید بیندازید. استفاده از تبلت های اندروید امکان بهره مندی گسترده از برنامه های گوگل و سرویس های آن را فراهم می آورد. با خریدن یک تبلت اندرویدی می توانید یک ایمیل گوگل را به کودک خود هدیه دهید و برنامه های اندرویدی رایگان فراوان و مفیدی که برای نصب روی سیستم عامل اندروید توسعه داده شده اند را نصب کنید.

 قیمت تبلت های اندروید خیلی کمتر از نمونه های آپید است و محدودیتی روی دسترسی به برنامه ها را ندارد.  در مورد کنترل برنامه ها و محتوای در دسترس کودکان، اندروید هم فکر کرده است. شما می توانید پروفایل کودک خود را روی گوگل پلی استور تعریف کنید تا از خریدهای تصادفی و دسترسی های نامربوط مصون بمانند. اگر می خواهید که کنترل بالایی روی رفتار سایبری کودک خود داشته باشید می بایست یکی از برنامه های کنترلی والدین را روی تبلت فرزند خود نصب کنید. برای این منظور می بایست پس از باز کردن پلی استور کلیدواژه  parental control را جستجو کنید.

ارسال دیدگاه