چگونه از صفحه گوشی خود فیلم بگیریم؟

گوشیباز

فیلمبرداری از صفحه نمایش از جمله قابلیت‌های جذابی است که این روزها به راحتی در انواع و اقسام گجت‌ها می‌توان از این مشخصه استفاده کرد. اگرچه خوشبختانه بیشتر سیستم‌عامل‌ها این قابلیت را ارائه می‌دهند، اما حتی در صورت فقدان این امکان، می‌توانید از برنامه‌هایی که برای این مشخصه ارائه شده‌اند استفاده کنید.

اندروید

برنامه AZ Screen Recorder جزو آن دسته برنامه هایی است که به صورت تخصصی به نیاز های شما برای ضبط تصاویر ویدئویی از صفحه موبایل فکر کرده، این برنامه میتواند به دو صورت HD و Full HD فیلم برداری کند. شما همچنین میتوانید در حین ضبط تنها با فشار یک دکمه ادامه ضبط را متوقف کرده و یا ادامه دهید.

این برنامه میتواند بیشتر خواسته های شما را برای ضبط فیلم پاسخگو باشد، قابلیت ضبط صدا و فیلم برداری HD و Full HD از نقاط قوت این برنامه میباشد.

برای استفاده کردن از این برنامه نیازی به روت کردن گوشی خود ندارید. این برنامه برای ضبط صدا در هنگام ضبط ویدئو گزینه ای را در قسمت تنظیمات خود گذاشته که میتوانید با روشن کردن آن صدای خود را روی ویدئو ضبط کنید.

هم چنین با روشن کردن قسمت Use magic button کلیکهایی را که روی صفحه میکنید را روی ویدئو ضبط کنید تا بینندگان متوجه حرکات شما روی صفحه گوشی بشوند.

در قسمت تنظیمات میتوانید گزینه ضبط صدا و یا رزولوشن فیلم برداری را تغییر دهید.

شیائومی

  1. بیشتر گوشی‌های شیائومی از رابط کاربری MIUI بهره می‌برند.
  2. در بخش اپلیکیشن‌ها به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن Screen Recorder را پیدا کنید.
  3. با ضربه بر آیکون چرخ‌دنده در سمت راست بخش فوقانی می‌توانید تنظیمات موردنظر خود را مشخص کنید.
  4. در نهایت برای شروع فیلمبرداری بر آیکون قرمز در سمت راست بخش پایینی ضربه بزنید و در نهایت بار دیگر بر گزینه Start ضربه بزنید.

هواوی و آنر

  1. گوشی‌های هواوی و آنر مجهز به رابط کاربری EMUI هستند و در این رابط کاربری ابزار فیلمبرداری از صفحه نمایش تعبیه شده است.
  2. مانند گوشی‌های وان‌پلاس، در این گوشی‌ها هم می‌توانید از طریق منوی Quick Settings به این قابلیت دسترسی داشته باشید.
  3. همچنین با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و دکمه افزایش صدا هم این مشخصه فعال می‌شود.
  4. در ادامه برای توقف فیلمبرداری هم این کارها را دوباره تکرار کنید.

 آیفون ios

امکان ضبط صدا و فیلم از صفحه گوشی، در گوشیها و یا بطور کلی در پلتفرم ios وجود دارد. اپل در ios 11 قابلیت ضبط ویدئو از صفحه موبایل گوشیهارا فراهم کرده است این امکان در به روز رسانی ios 11 اضافه شد که به راحتی میتوان آن را فعال نمود. اما مشکلی که در این راه ضبط تصاویر ویدئویی وجود دارد این است که صدای شما را ضبط نمیکند و امکان این را ندارید که روی ویدئو صحبت کنید.

برای فعال کردن این قابلیت در settings گوشی خود روی گزینه Control Center  کلیک کرده و در قسمت Customize Controls روی گزینه “+” کلیک کنید تا به بخش دسترسی های آسان گزینه رکورد تصاویر اضافه شود. سپس با پایین کشیدن و لمس صفحه نمایش میتوانید گزینه جدید را مشاهده نمایید.

اضافه کردن قابلیت ضبط ویدئو از روی صفحه گوشی گوشی های آیفون و پلتفرم ios.

قبل از ios 11 راهی جز جیل بریک کردن گوشی برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش گوشی وجود نداشت که اینکار خود موجب آن میشد که گوشی شما دچار مشکلات جدی شود و یا امکان به روز رسانی سیستم عامل دیگر ممکن نبود.اما بعد از ios 11 امکان ضبط فیلم در این پلتفرم بوجود آمد که خیال خیلی از کاربران آیفون را راحت کرد.

البته شما میتوانید از برنامه هایی که اپل استور برای ضبط ویدئو معرفی میکند نیز استفاده نمایید. برای مثال ما در اینجا به معرفی قابلیت های برنامه Record it! :: Screen Capture پرداخته ایم. متاسفانه در این برنامه هم امکان ضبط صدا وجود ندارد چون تنها راهی که میتوانید از صفحه فیلم برداری کنید همان برنامه Screen Recording ارائه شده توسط سیستم عامل ios میباشد.

پس از ضبط ویدئو میتوانید روی ویدئو در برنامه صداگزاری کنید و حتی با فیلم برداری از خود روی قسمت هایی از ویدئو واکنش های خود را قرار دهید.

چگونه از صفحه گوشی خود فیلم بگیریم؟/ همه گوشی ها

ارسال دیدگاه