چگونه خط و خش بدنه و صفحه گوشی را از بین ببریم؟

گوشیباز

فرقی نمی‌کند گوشی داخل جیب‌تان به یک جسم نوک‌تیر مانند سوئیچ ماشین بخورد یا اینکه از دست‌تان بیفتد. یا حتی استفاده مداوم از گوشی بدون اینکه چیزی به آن بخورد هم باعث ایجاد خط و خش روی صفحه موبایل می‌شود. خط و خش پشت گوشی هم به مرور زمان با ضربات و اجسام نوک‌تیز و … ایجاد می‌شود. اما چگونه خش روی صفحه گوشی را پاک کنیم؟ برای از بین بردن لکه های پشت گوشی و رفع خط و خش بدنه‌ی فلزی گوشی چکار باید کرد؟

خمیر دندان برای رفع خط و خش صفحه LCD موبایل

خمیر دندان

نیازی نیست دنبال شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های قوی برای از بین بردن خش صفحه موبایل باشید. کافیست سری به سرویس بهداشتی بزنید و یک خمیردندان پیدا کنید. نکته مهم این است که حتما از خمیردندان معمولی استفاده کنید. خمیردندان‌های ژله ای که در بازار وجود دارند برای این کار مناسب نیستند.

  • مقدار کمی از خمیردندان را روی یک پارچه کتان نرم و تمیز بریزید.
  • حالا این پارچه را با حرکات دایره‌ای و بدون فشار زیاد روی صفحه بکشید. این کار را چندین بار تکرار کنید.
  • مراقب باشید که خمیردندان روی منافذ و قسمت‌های حساس صفحه نمایش نریزد.
  • حالا با یک پارچه نرم نیمه‌مرطوب (نم‌دار) خمیر دندان را از روی صفحه پاک کنید و نتیجه را ببینید.

با این عملیات ساده می‌توانید خش های روی صفحه نمایش گوشی را به طور کامل کامل از بین ببرید.

سمباده برای رفع خط و خش پشت گوشی و بدنه فلزی آن

سمباد برای از بین بردن خراش

اگر روی بدنه‌ی فلزی گوشی خط و خش‌های زیادی وجود دارد و این خط و خش‌ها شکل خراش به خودشان گرفته‌اند و عمیق‌تر شده‌اند با استفاده از یک سمباده نسبتا نرم می‌توانید این خراش‌ها را بین ببرید. نکته اینکه به هیچوجه برای پاک کردن خط و خش صفحه lcd گوشی از سمباده استفاده نکنید. این ابزار تنها برای از بین بردن خط و خش روی بدنه گوشی استفاده می‌شود.

یک سمباده نرم تهیه کنید. سمباده‌هایی که قدرت خورندگی بالایی دارند به درد این کار نمی‌خورند و ممکن است باعث رنگ‌رفتگی بدنه شوند.

خیلی آرام و بدون فشار سمباده را روی قسمت‌های خش دار کشید. مخصوصا اگر لبه‌های گوشی خراش‌ها و جای ضربه زیادی دارند با استفاده از سمباده خیلی راحت می‌توانید خراش‌ها را از بین ببرید.

نکته: اگر مراقب نباشید ممکن است با فشار زیاد خراش‌های بیشتری روی بدنه گوشی ایجاد کنید. پس خیلی با دقت و ظریف این کار را انجام دهید.

 پودر بچه

پاک کردن خش صفحه موبایل با پودر بچه

پودر بچه هم به دلیل ترکیباتی که دارد مثل جوش شیرین عمل می‌کند. کافیست مراحلی که برای جوش شیرین گفته شد را برای همین ماده هم امتحان کنید. حتما از یک دستکش استفاده کنید. دقت کنید که مایع خمیری داخل منافذ و نقاط حساس گوشی نماند چون ممکن است به گوشی آسیب بزند.

 تخم مرغ و پتاسیم آلومنیوم سولفات

الومنیوم پتاسیک سولفات برای از بین بردن خش گوشی

می‌توانید پتاسیم آلومنیوم سولفات را از فروشگاه‌های مواد شیمیایی تهیه کنید. سفیده تخم‌مرغ با پتاسیم آلومنیوم سولفات ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب جادویی می‌تواند تمام خط و خش‌های ریز و جزئی که کیفیت صفحه نمایش را پایین آورده‌اند از بین ببرد.

  • سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری از ماده‌ی شیمیایی ترکیب کنید و خوب هم بزنید و بعد تا دمای 65 درجه حرارت دهید. (65 درجه دمای تقریبی یک چای نسبتا داغ است.)
  • یک پارچه و یا میکروفیبر را داخل این ترکیب بزنید و تا خوب تمام این ترکیبات را به خودش جذب کند.
  • بعد این پارچه را داخل یک فویل آلومنیومی بگذارید و داخل فر بگذارید تا به دمای 150 درجه سانتیگراد برسد. یعنی کامل خشک شود.
  • حالا این پارچه میکروفیبر خشک شده را برای 30 ثانیه داخل آب سرد بگذارید. و مجددا آن را داخل فویل آلومنیومی و فر قرار دهید تا دوباره در دمای 150 کاملا خشک شود.
  • بعد از اینکه خشک شد اجازه دهید کمی سرد شود.
  • حالا می‌توانید از این پارچه میکروفیبر برای تمام خراش‌های روی بدنه و صفحه LCD گوشی استفاده کنید.

احتمالا اگر از یک تعمیرات موبایل بپرسید چگونه خط و خش بدنه گوشی را از بین ببریم و یا چگونه خش روی صفحه گوشی را پاک کنیم. این روش‌های معمول را به شما خواهد گفت. اما اگر مقداری صبر و حوصله داشته باشید و این روش را اجرا کنید خیلی راحت تمام خط و خش‌ها را از روی بدنه و صفحه موبایل پاک خواهید کرد.

ارسال دیدگاه