چگونه متوجه شویم در اینستاگرام و تلگرام هک شده ایم ؟

گوشیباز

برای فهمیدن این موضوع باید داخل پیج خود خیلی فعال و حساس باشیم همینطور که گفتیم فعلا قسمتی در داخل تنظمیات اینستاگرام وجود ندارد که سیستم های وصل شده به پیج را نشان دهد و در ضمن قابلیت جدید اطلاع رسانی از طریق ایمیل هم به تازگی فعال شده و اگر سیستمی از این پس وارد پیج شما بشود از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی میشود و حال اینکه شما داخل پیج خود باید ایمیل ثبت کرده اید یا نه، باعث میشود تا این قابلیت نیز گزینه خوبی برای حل این مشکل نباشد. با این اوصاف پس چاره چیست؟

• اگر دیدید که در اینستاگرام شما پستی انتشار یافته که خودتان ارسال کننده آن نبوده اید به احتمال زیاد هک شده اید در این حالت پست را حذف کرده و رمز اینستاگرام خود را فورا عوض کنید.
• شخص دیگری با اکانت شما به اینستاگرام وارد شده است.
• نمی توانید وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید.
• اگر مطمئنید که رمز را درست وارد می کنید اما نمی توانید وارد شوید به احتمال زیاد هک شده اید.
• شخص دیگری با اکانت شما دیگران را فالو کرده و یا در پستی نظر فرستاده.
• در پایان اگر حس کردید که هک شدید، درحالی که هنوز هم می توانید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید سریع هم رمز خود و هم ایمیل خود را تغییر دهید.

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شده ایم ؟

برای اطلاع از این موضوع کار سختی ندارید زیرا تلگرام برخلاف اینستاگرام قسمتی برای نشان دادن سیستم های متصل به حساب کاربری خود را فراهم کرده که شما میتوانید از این قسمت از افراد آنلاین و یا افرادی که داخل اکانت شما وجود دارند با خبر شوید.

به همین منظور میتوانید با ورود به قسمت تنظیمات تلگرام خود و انتخاب گزینه ” privacy and security ” و سپس گزینه” active sessions ” از سیستم های متصل شده به حساب تلگرام خود با خبر شده و در صورت خواست خودتان ارتباط آن سیستم ها را با حساب تلگرام خود قطع کنید. البته برای این کار کافی ایست بعد از ورود به قسمت مربوطه بر روی اطلاعات سیستمی که میخواهید حذف شود لمس کرده و سپس آنرا تایید کنید.

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شده ایم

جمع بندی

اینستاگرام و تلگرام دو برنامه محبوب ایرانی ها میباشد که ایرانی ها اکثر مطالب و صحبت های خود را در این برنامه ها رد و بدل میکنند. از این رو ما امروز در مقاله چگونه بفهمیم در تلگرام یا اینستاگرام هک شده ایم؟ سعی کردیم تا راه های تشخیص هک شدن و جاسوسی در این حساب ها را برای شما نشان دهیم و از همه مهم تر راه های پیشگیری و جلوگیری از هک شدن را توضیح دهیم.

ارسال دیدگاه