گوشی سامسونگ بهترست یا هواوی ؟ کدام برند؟

2

گوشی سامسونگ بهترست یا هواوی ؟ تا همین چند سال پیش برتری سامسونگ بر هواوی آنچنان واضح بود که کسی باورش نمی‌شد روزی چنین سوالی مطرح شود، گوشی‌های جدید هواوی بهتر است یا سامسونگ؟

سامسونگ یا هواوی

 

در ایران همواره رقابت تنگاتنگی بین دو مارک معروف یعنی هوآوی و سامسونگ، بوده و هست. کابران در هنگام خرید همواره بین این دو برند به تردید می افتند. البته این چالش به ایران اختصاص ندارد و رقابت سامسونگ و هواوی در سطح جهانی هم مطرح است. اینکه در نهایت انتخاب شما کدام برند باشد به اولویت هایتان بستگی دارد، اما اگر نمیدانید اولویت هایتان چیست نگران نباشید، ما در این نوشته به طور مفصل به بررسی این دو برند می پردازیم . با ما تا انتهای نوشته همراه باشید.

گوشی سامسونگ بهترست یا هواوی؟ چرا؟

چرا گوشی سامسونگ بهترست  ؟ در خرید هر نوع محصولی میزان بودجه ی خریدار حرف اول را می زند. خرید گوشی های همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بخواهیم از نقدهای مغرضانه در مورد برند ها چشم بپوشیم و یا نظر برخی افراد که معتقدند جنس های چینی بی کیفیت هستند را ندید بگیریم، باید بگوییم که کمپانی سامسونگ به نسبت هواوی گوشی های ارزان قیمت کمتری تولید می کند. علت قیمت بالای گوشی های این برند، هزینه ی بالای ساخت صفحه نمایش های آن است. پس در وهله ی اول اگر قیمت برای شما مطرح است هوآوی و سایر برنده های حتی ناشناخته ی چینی در این زمینه گزینه های بیشتری پیش روی شما می گذارند . البته دقت کنید که به بهای ارزانی از کیفیت گوشی غافل نشده باشید .

سامسونگ از گذشته تا به امروز

سامسونگ با گوشی‌های بی‌نظیر خود به خصوص در سری S و A برای مدت طولانی یکی از بهترین برندهای گوشی جهان بوده محصولاتی پر از نوآوری با کیفیت بسیار بالا به بازار جهانی عرضه می‌کرده است و از طرفی Huawei (خوانده می‌شود: هوآوی) برای مدت نسبتا طولانی به عنوان یک برند بی‌کیفیت و ارزان قیمت در بازار جهانی عرضه می‌شده است .

samsung

اما همانطور که شما هم متوجه شده‌اید همه چیز مثل گذشته باقی نمانده، نه سامسونگ یکه تاز بازار، باکیفیت ترین محصول و نوآور است و نه هواوی یک برند ضعیفِ ارزان قیمت و بی‌کیفیت است، البته همچنان سامسونگ سهم بزرگتری نسبت به هواوی در بازار دارد اما این موضوع را قطعا می‌توان به اعتماد کاربران و همچنین آشنایی بیشتر آن‌ها با سامسونگ نسبت داد از طرفی هواوی سریعترین رشد را در میان همه‌ی برندهای تولید تلفن همراه داشته و در بازاری که کم و بیش همگی از جمله سامسونگ سالانه سهمشان و سودشان از بازار کمتر می‌شود، هواوی بیشترین پیشرفت را در سود دهی و سهم در بازار تجربه کرده .

نقاط قوت

۱- از نقاط مثبت پایین‌رده‌های سری A دوربین آنهاست که احتمالاً بیشتر از سطح توقع شما از یک گوشی اقتصادی هستند و دوربین نقطه قوت سامسونگ به نسبت گوشی‌های پایین‌رده هوآوی است . این وجه تمایز در بخش گوشی‌های میان‌رده این دو شرکت نیز دیده می‌شود . گرچه معمولاً شیائومی از دوربین‌های میان‌رده بهتری به نسبت دو شرکت دیگر استفاده می‌کند .

۲- مورد دوم نیز صفحه نمایش آمولد و یا سوپر آمولد است که معمولاً در همه مدل‌های این برند به خدمت گرفته شده و از کیفیت و جذابیت رنگ بالایی برخوردارند . این ویژگی برای یک گوشی ارزان قیمت، مزیتی بسیار مهم به شمار می‌رود .

۳- پردازنده گرافیکی بکاررفته در برخی گوشی‌های سامسونگ جهت اجرای گیم با حداکثر جزئیات مناسب است که معمولاً به نسبت گوشی‌های پایین‌رده هوآوی و شیائومی از عملکرد قابل‌قبولی‌تری برخوردارند . چرا که این دو برند معمولاً بر روی مشخصات عمومی‌تر در گوشی‌های پایین‌رده خود تمرکز دارند اما در مورد اجرای روان و با جزئیات در گیم، میان‌رده‌های این دو برند از گرافیک مناسب برخوردارند .

۴-تنوع لوازم جانبی و مصرفی

۵-فروش در کمترین زمان و حداقل افت قیمت

نقاط ضعف

۱-طراحی ضعیف:

سامسونگ متاسفانه در تولید پایین‌رده‌ها و حتی میان‌رده‌ها از طراحی معمولی، بدنه پلاستیک و رنگبندی غیر جذاب استفاده می‌کند و همین امر باعث عدم علاقمندی عمومی به تنوع رنگی سامسونگ شده است . اگرچه بنظر می‌رسد گوشی‌های A51 و A71 بسیار سبک وزن و با زبان طراحی جذاب‌تری معرفی شده‌اند اما نوع متریال بکار رفته در آنها نیز ضعیف به نظر می‌رسد .

۲-ضعف‌های سخت‌افزاری مهم:

سامسونگ معمولاً بسیار برند محور رفتار کرده و در رنج قیمت خرید شما پایین‌ترین آپشن‌های سخت افزاری از لحاظ حافظه داخلی، رم و تراکم پیکسل صفحه نمایش و … .  را ارائه می‌دهد که از این بابت گوشی‌های هوآوی و خصوصاً شیائومی اقتصادی ترند .

۳-قیمت بالای قطعات

سامسونگ بالاترین قیمت قطعات خصوصاً صفحه نمایش را در بین دیگر برندها دارد به طوری که برای تعویض صفحه نمایش یک گوشی استوک، شما حدود ۵۰ درصد ارزش قیمتی گوشی نو را پرداخت خواهید کرد .

هواوی از گذشته تا به امروز

اگر قصد خرید گوشی هواوی را دارید بهتر است بدانید که این برند هم پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌های خود را در دو خط تولید نوا و سری Y تولید می‌کند که در ادامه به نقاط قوت و ضعف آنها خواهیم پرداخت. به طور کلی از جمله ویژگی‌های این برند تنوع مدل‌های آن است از طرفی هم گوشی های خوب و ارزان این برند به نسبت قیمتی که دارند ارزش خرید بالایی دارند و این شرکت سعی کرده تا بهترین قیمت در قبال بهترین امکانات را به کاربرانش هدیه دهد .

huawei

نقاط قوت

۱-طراحی مدرن و ظریف

هوآوی بعداز رونمایی آیفون ایکس، اولین شرکت چینی بود که طراحی تمام صفحه آیفون ایکس را برروی nova3e مهندسی معکوس کرد و البته با استقبال بینظیری نیز در ایران مواجه شد و معمولاً مدل‌های ظریف و با طراحی بروز را ارائه می‌دهد .

۲-آپشن های سخت‌افزاری قابل قبول مانند رم و حافظه داخلی به نسبت برچسب قیمتی

۳-سازگاری سریع کاربر با رابط کاربری ساده و زیبا

۴-سرعت قابل قبول خصوصاً در پایین رده‌ها

۵-تنوع بالای مدل‌های پایین‌رده به نسبت سامسونگ و شیائومی

۶- فراوانی و قیمت اقتصادی قطعات مصرفی

نقاط ضعف

۱-دوربین‌های معمولی

۲-عدم تفاوت منطقی و یا شباهت بالا در بین پایین‌رده و میان‌رده های سری Y و آنر

۳-ضعف در نگهداری شارژ و تخلیه سریع باتری که اغلب در پایین‌رده و حتی میان‌رده‌های هوآوی دیده می‌شود.

۴- عدم پشتیبانی از خدمات گوگل بعد از تحریم امریکا؛ البته در نظر داشته باشید هوآوی با ارائه سرویس HMS سعی کرده است که این مشکلات را تا جای ممکن برطرف سازد .

اما با وجود همه موارد گفته شده پیرامون این برند اخیراً شاهد مدل‌هایی از آن بوده‌ایم که ارزش خرید بالایی داشته‌اند . از جمله این مدل‌ها می‌توان به گوشی nova 5t اشاره کرد با وجود اینکه سال ۲۰۱۹ عرضه شده هنوز هم به نسبت امکاناتی که دارد از جمله گوشی های خوب و ارزان محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد .

مقایسه امتیاز عملکرد یا بنچمارک میان‌رده‌های سامسونگ، هوآوی

goshibaz

نتیجه گیری گوشی هواوی بخریم یا سامسونگ؟

قطعاً نتیجه این مقایسه بین برندها و اینکه چه گوشی بخرم ، بسته به میزان هزینه شما متفاوت است اما اگر قصد خرید گوشی اقتصادی را دارید، درحال حاضر هر سه برند Samsung و هواوی و شیائومی گزینه‌های مناسبی در این زمینه را دارند.

اگر هم قصد خرید گوشی نه چندان گران قیمت با امکانات فوق العاده را دارید بدون شک مدل‌های خوش قیمت گوشی شیائومی  برتری قابل توجهی را در کلاس میان‌رده ها داشته و بهترین انتخاب هستند و اما اگر هم قصد خرید یک پرچمدار تمام عیار را دارید انتخاب سخت‌تر خواهد شد و می‌بایست باتوجه به تمرکز بر روی یک نیاز خاص مانند بهترین دوربین بهترین نمایشگر و مواردی از این دست، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

ارسال دیدگاه