جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها

how to write testable code and why it matters

سیستم عامل اندروید هم مانند سیستم عامل ویندوز این قابلیت را دارد تا اپلیکیشن‌ها و بسترهای نرم افزاری خاصی را در حین بوت (راه‌اندازی) اجرا کند. این دسته از اپلیکیشن‌ها به محض روشن شدن دستگاه به طور اتوماتیک در پس زمینه آن اجرا می‌شوند. اما اگر بنا به دلایل خاصی تمایل نداشته باشیم که اپلیکیشنی خاص به طور اتوماتیک در پس زمینه دستگاه اندرویدی‌مان اجرا شود باید چه کنیم؟ آیا روشی به منظور جلو

گیری از اجرای اتوماتیک اپلیکیشن‌ها در حین راه‌اندازی دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد؟مطمئنا بدین منظور روش و راه‌حل‌هایی موجود خواهد بود.

روش متوقف کردن اجرای خودکار برنامه ها در اندروید

بسیاری از اپلیکیشن ها تمایل به شروع خودکار دارند و بدون اجازه شما باز می شوند. با این حال ممکن است نیازی به این برنامه ها نداشته باشید و قادر خواهید بود تا این برنامه ها را پس از شروع ببندید. هنگامی که این برنامه ها بدون استفاده در پس زمینه شما باز می شوند، موجب پر شدن حافظه رم گشی و در نتیجه کند شدن آن می شوند که ممکن است خود باعث هنگ کردن نیز بشود. به علاوه مصرف باتری نیز بیشتر می شود که موضوع خوش آیندی محسوب نمی شود. در ادامه مطلب ما بهترین روش های جلوگیری از باز شدن و بستن برنامه ها اندروید در پس زمینه را خواهیم گفت.

توقف اجرای خودکار برنامه ها توسط Dozing اندروید

از نسخه ۶ یعنی مارشمالو (Android Marshmallow) در گوشی های اندروید، قابلیت بهینه سازی بیشتری به اندروید اضافه شده است. استفاده از این قسمت، باعث می شود که سایر برنامه های کاربردی مثل GPS، اتصال به شبکه، وای فای و.. در زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، غیر فعال شوند که مجدد با روشن شدن صفحه گوشی این برنامه ها شروع به کار می کنند و برای جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در اندروید نیز می توانید از این آپشن استفاده نمایید. برای کنترل این که کدام برنامه ها از عملکرد Doze استفاده می کنند به تنظیمات بروید. سپس به قسمت Power رفته و گزینه Battery Optimization را بزنید. حال می توانید برنامه ای را که می خواهید در زمان خاموشی صفحه غیر فعال شود را انتخاب کنید و Optimize را بزنید.

نصب ماژول تغییردهنده سیستم (System Modifier Module Repository)

یش از نصب فریم‌ورک Xposed باید در تنظیمات امنیتی دستگاه خود تغییراتی ایجاد کنید. بدین منظور وارد بخش Settings دستگاه اندرویدیتان شوید.

حال باید اینستالر یا نصب کننده فریم‌ورک Xposed را دانلود کنید. فریم‌ورک Xposed یا همان Xposed Framework ابزار قدرتمندی است که به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم عامل اندروید یا کاستوم راه‌های آن را تغییر دهید.

ارسال دیدگاه